Bestuurder buitenlandse vennootschap -- aangeven?

HEGUE
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bestuurder buitenlandse vennootschap -- aangeven?

#1 , 16 jun 2019 14:51

Goedemiddag

Ik ben van plan samen met een vriend in London een project op te starten onder een Limited vennootschap, als Belg die ook in België gedomicilieerd is. Ik zou mede-bestuurder worden. Het gaat om een project dat duidelijk en aantoonbaar in Londen gebaseerd is en ook daar -- en enkel daar -- fysieke activiteiten uitoefent.

Ik zou, zeker initieel, geen vergoeding ontvangen hiervoor. Geen dividend, geen salaris, geen andere vorm van vergoeding. Moet ik de fiscus op de hoogte brengen van het bestuurder zijn van een buitenlandse vennootschap, of is dit enkel nodig voor de inkomsten (die er momenteel dus niet zijn)?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 18 jun 2019 07:52

Bestuurdersmandaten moeten niet worden aangegeven. Zolang het geen postbus is maar een werkelijke activiteit, is er geen probleem.

Mathieu Rutten

#3 , 18 jun 2019 14:40

Gelieve toch even de VO 883/2004 erop na te slaan. Opgelet als de Brexit er eenmaal is, zal het kunnen afhangen van het dubbelbelastingverdrag dan al dan niet wordt herzien in het kader van de Brexit en eventuele bilaterale overeenkomsten inzake sociale zekerheid. U spreekt immers van intitieel.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”