Monsterboete om dat ik van energie leverancier overstap

WM33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Monsterboete om dat ik van energie leverancier overstap

#1 , 06 dec 2023 19:18

Beste

Ik ben zeer depressief, geschockeerd en diep in put nu ik een boete van wel 11K ontvang van mijn ex-energieleverancier.

Ik snap niet hoe dit kan.
Het zit zo dat ik een BV (besloten vennootschap) ben en een contract heb getekend in augustus 2018 wat duurde tot en met augustus 2022.
Dit zou een B2B contract zijn omdat ik vermoedelijk op termijn meer dan 50K KWH per jaar zou verbruiken qua energie (dag, nacht + weekend).
Nu het zit zo door dit contract ben ik altijd beschermd geweest en heb tussen aug 2018 en augustus 2022 de vaste en laagste energieprijs betaald ondanks de exponentiele stijgingen in de energieprijzen.

De leverancier heeft uiteraard de contract niet willen verlengen en ik heb voor de einddatum expliciet gemailed en gebeld met de vraag om niet in te gaan op een verlenging omdat de leverancier me toen hogere wisselende tarieven voorstelde.

Nu de vraag is indien ik vanaf augustus 2022 een voortzetting kreeg van dezelfde leverancier met de hoge (up to date) wisselende tarieven of er dan sprake is van een contract en een grootverbruiker?

Januari 2023 was ik beu van te hoge energietarieven die elk week stegen, dus heb ik mijn recht uitgeoefend en ben overgestapt naar een andere energieleverancier.
Mijn ex leverancier zag dit natuurlijk niet graag komen en heeft me ineens een boete van 11 K opgestuurd na een slotfactuur.

Vinden jullie dit terecht?

LeenW
Berichten: 12863

#2 , 06 dec 2023 20:14

B2B is contract nalezen, u geniet niet van de bescherming die een particulier heeft.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”