Procedure tot gerechtelijke reorganisatie - Vraagje

Expoot
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Procedure tot gerechtelijke reorganisatie - Vraagje

#1 , 30 dec 2019 22:03

Beste,

Wij hebben vorige week een schrijven gekregen van een klant die 'procedure tot gerechtelijke reorganisatie' heeft opgestart.
Deze werd aanvaard en betreffende heeft vijf maand bescherming om zijn herstelplan voor te bereiden.
Wij moeten er bijna 7000 euro van. Voor ons als starter is dit veel geld, zeker aangezien die 7000 euro voor ons geen zuivere winst is. Wij hadden een winstmarge van 25% op dat bedrag.

Nu ben ik vandaag te weten gekomen dat betreffende klant een andere schuldeiser niet mee heeft opgenomen in de lijst van schuldeisers.
De klant heeft betreffende schuldeiser zijn factuur voldaan. Dit factuur dateert van voor de aanvraag van gerechtelijke reorganisatie.
De activiteiten van de schuldeiser zijn dezelfde als die van ons.

Is dit correct? Wat kan ik ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 30 dec 2019 22:43

Dit is bij mijn weten niet verboden. Stel dat hij die leverancier nog nodig heeft, moet die wel betaald worden om de continuïteit van de onderneming te garanderen.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”