Aankoop heftruck

robby88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop heftruck

#1 , 27 nov 2019 18:24

Goedeavond,

Even kort de situatie schetsen.

Vorige week zag ik op marktplaats een 2dehands elektrische heftruck voor de prijs van 3500euro wat werd aangeboden door een bedrijf uit NL.
Na wat onderhandelen via de chatfunctie kon ik hem aankopen voor 3000euro inclusief levering. Nadat hij bevestigde dat hij naar behoren werkte en de optie "sideshift"' had, heb ik besloten hiermee akkoord te gaan. De factuur werd toegestuurd via mail, wat ik dezelfde dag nog betaalde. Nadat ik hiervan een betaalbewijsje doorstuurde viel het contact plots stil, wat mij uiteraard zorgen baarde. Na heel veel moeite en veel telefoontjes kreeg ik terug contact en is de heftruck uiteindelijk vandaag geleverd. Jammer genoeg was de accu leeg toen hij geleverd werd, maar hij verzekerde me dat hij naar behoren werkte eenmaal de accus opgeladen zouden zijn. Helaas is dit niet het geval en rijd de heftruck niet, erger nog de heftruck is een ander type en heeft een minder hoog hefvermogen en hefhoogte dan geadverteerd werd, ook heeft hij de functie sideshift niet. Zoals ik al verwacht had is de zaakvoerder weer op geen enkele manier bereikbaar. Ook lees ik nu veel cowboyverhalen over hem op diverse fora. Achteraf bekeken ben ik heel dom geweest, maar daar schiet ik nu helaas niks mee op. Nu is mijn vraag kan ik hem in gebreke stellen via een aangetekend schrijven, en gaat dit wat uithalen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg Robby

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2019 18:40

Als handelaar iets kopen van een handelaar heb je normaal geen waarborg.

En het maakt zeker niet gemakkelijker een Belg koopt aan een Nederlander, dus als je iets onderneemt zal je dit in Nederland moeten doen, eens ginter contact op nemen met een Nederlandse Advocaat !

Als je zo iets koopt dan bezichtig je dit toch en probeer je het toch .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 nov 2019 01:16

Even de grens over klacht gaan neerleggen ?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”