bevestigd via mail, contract niet meer ondertekend

stijnbls
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bevestigd via mail, contract niet meer ondertekend

#1 , 07 okt 2019 09:54

Hey,

ik speel bij een band en we regelen onze optredens via een vzw...

We werden geboekt voor een concert (oktober 2019), dit werd per mail bevestigd (mei 2019)... we stuurden een contract na, maar dit werd niet ondertekend teruggezonden. Misschien wat nalatig van ons om geen reminder meer te sturen maar dat terzijde...

De dag van het event wordt ons concert gecancelled.
Volgens ons contract moet er, in dat geval, 90% van de gage worden uitbetaald.

Aan de telefoon beweert de organisator dat het contract verschilt met de bevestigde mail, die volgens hem dan niet meer rechtsgeldig is.
Hier heeft hij een punt, maar het gaat over een bijkomstigheid...
In de mail staat: organisator voorziet (indien mogelijk) 4 maaltijden voor de muzikanten.
In het contract: organisator voorziet 4 maaltijden voor de muzikanten.

Nu beweert hij dat hij hier niet aan kon voldoen, dus besliste om ons niet te boeken.

Ik weet dus niet goed of hij hier gelijk heeft of niet, en we een schadevergoeding kunnen vragen...
de info ivm de te betalen gage bij een gecanceld event staat enkel in het contract (dat niet getekend is, dus kan gezien worden als 'niet gelezen'?)

nog ter info, maar waarschijnlijk onbelangrijk: ze zeiden eerst dat het event niet doorging, daarna kwam er iemand met meer juridische kennis aan de lijn, die zei dat het wel doorging, maar .... (bovenvermelde argumentatie) ... en het ging over een huwelijk :) vandaar mijn twijfel...

alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Stijn

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding