Klant wil goederen niet komen ophalen

Lyka veilingen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

Klant wil goederen niet komen ophalen

#1 , 24 sep 2019 19:55

Ik ben zaakvoerder van een online veilinghuis. Wij hebben hier nu een klant deze heeft bij ons (een 6 tal maand geleden) een hele hoop materialen afgezet in consignatie. Wij zijn er niet in geslaagd de goederen te verkopen. Nu hebben wij al 3 weken gevraagd voor zijn goederen komen terug te halen. De zaakvoerder heeft mij al 3 keer laten wachten na afspraak voor zijn goederen op te halen. Steeds zijn kat gestuurd. Nu neemt deze zelf zijn telefoon niet meer en reageert ook niet op berichten. Het probleem is nu ik zit hier met al die goederen en neemt enorm veel plaats in beslag in ons magazijn. Als het van mij afhangt gooide ik alles buiten maar zal wettelijk een probleem hebben dan! Hoe moet ik dit correct oplossen dat deze goederen uit mijn magazijn geraken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2019 00:03

Wat zijn je contractuele afspraken?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Lyka veilingen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 sep 2019 16:47

Wij hebben geen enkel contract! Ik had het door gestuurd maar nooit getekend terug gekregen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 25 sep 2019 16:49

Maar hij heeft het wel gehad en dat kan u bewijzen?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 sep 2019 17:35

Stuur hem een aangetekend schrijven waarin vermeld de laatste datum tegen wanneer de goederen dienen opgehaald te zijn. Schrijf ook dat na die dag er xx € per dag stallingskosten zullen in rekening gebracht worden.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 25 sep 2019 21:18

En uiteraard verwijzing naar de reeds vroeger op datum afgegeven opgestuurd gemaild contract - bijgevoegd in bijlage.

Terug naar “Handelspraktijken”