Hoe een malafide vzw ontmaskeren?

Unigirl
Topic Starter
Berichten: 18

Hoe een malafide vzw ontmaskeren?

#1 , 13 sep 2019 18:33

Reeds enkele jaren hebben we weet van een malafide vzw in onze omgeving.
Deze vzw zamelt geld in voor een bepaald thema maar de bestuursleden steken hiervan een aanzienlijke duit in eigen zak.
Om legitiem over te komen posten ze op hun website en social media vaak testimonials van gezinnen die ze geholpen hebben.
Enkele van deze gezinnen kennen we persoonlijk en we weten dus heel zeker dat die gezinnen van hun niks ontvangen hebben.

Het rare is ook dat de bestuursleden van deze vzw allemaal afkomstig zijn van de andere kant van Vlaanderen en de gezinnen die ze de laatste tijd helpen ook. maar hun hoofdzetel stond in onze gemeente lange tijd op een leegstaand pand en is recent gewijzigd naar een ander leegstaand pand in onze gemeente.

Zelf heb ik via een lokale schepen vorig jaar de politie laten inlichten maar daar hebben we verder nooit iets van vernomen.
Ook de melding via het fraude meldpunt van FOD is na 6 maanden onbehandeld.
Ik vind het vooral heel erg dat het niemand lijkt te interesseren en zowel politie als lokaal bestuur niks doet.

Zijn er manieren om dit echt eens onderzocht te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 13 sep 2019 18:43

Politie is niet bevoegd lijkt mij.

FOD zal niet binnen 6 maanden behandelen, reken minstens een jaar.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”