Aankoopbewijs/Factuur bij 2dehands verkoop

Rik M.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoopbewijs/Factuur bij 2dehands verkoop

#1 , 10 mei 2019 15:21

Goedemiddag

Ik heb een vraag i.v.m. met het meegeven van de facturen bij het tweedehands verkopen van producten. Meer specifiek wanneer er op de factuur in kwestie meerdere artikelen staan (naast datgene waar de tweedehands verkoop betrekking op heeft). Zijn er/wat zijn de juridische gevolgen wanneer ik een factuur (waar meerdere producten opstaan die niet verkocht worden) meegeef met een koper.

Het product in kwestie valt echter nog wel onder garantie, de rest van de producten op de factuur niet aangezien de aankoopdatum 1.5 jaar geleden is (werd aangekocht met BTW Nr. dus 1 jaar garantie i.p.v. 2) het product dat verkocht zal worden heeft echter een fabrieksgarantie van 3 jaar, dit is dan ook de reden waarom potentiële kopers liefst het factuur meekrijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2019 15:45

Bent u zelf een zelfstandige ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Rik M.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2019 15:56

Bent u zelf een zelfstandige ?
Ikzelf niet, ik stel enkel de vraag maar de verkoper is wel effectief de zaakvoerder. Geen van de producten in kwestie zijn echter investeringen (dus geen afschrijvingen), alles werd als kost ingebracht voor boekjaar 2017.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”