Incasso

orrel
Topic Starter
Berichten: 26

Incasso

#1 , 07 mei 2019 16:53

Hallo

Een klant betaald niet. Ik laat een incasso bureau het bedrag vorderen. Na de eerste aanmaning van het incasso bureau stort de ondernemer met de schuld het bedrag zonder de gevraagde interesten van het incasso bureau naar mij.
Dus het door mij gefactureerde bedrag.
Hij wil de extra % van incasso niet betalen
Wat nu ? Wat is correct en wettelijk tov het incasso bureau?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2019 17:00

Wat is er vermeld in de algemene voorwaarden (en werden deze correct meegedeeld aan de klant)?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 07 mei 2019 18:29

B2B of B2C?

Alsook: is het sop de kolen waard om hier verder tijd in te steken?
Zelfs al hebt u gelijk, reken bij zulke klanten bijvoorbeeld op rechtbank, oftewel tijd die u kwijt bent.

Reclame

orrel
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 07 mei 2019 20:14

Het is B to B

Ik heb geen voorwaarden op de factuur geplaatst. De klant moet dus binnen de 31 dagen betalen. Incasso bureau nam het over na 31 dagen stuurde hem aangetekend plus min 2500e plus 250e interest. Dat bedrag zou hij moeten storten nr het incasso bureau (2750e). In plaats daarvan stoere de klant het initiële bedrag van 2500e rechtstreeks nr mij. Maar nu heeft het incasso hun percent niet gekregen...
Mag deze persoon dit zo doen ?
Mvh

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mei 2019 21:30

Deze mag dit doen daar ze geen overeenkomst heeft met de incasso maar met u!

En u zal de incasso moeten betalen, en je kan dit eventueel terug vorderen van je klant.als dit in je algemene voorwaarden staat, en dit kenbaar is gemaakt aan je klant..

Ik denk dat je iets te snel heeft geweest met een incasso in te schakelen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”