Internationale vraag BTW

NicoW76
Topic Starter
Berichten: 15

Internationale vraag BTW

#1 , 16 nov 2018 13:41

Hoi,

Ik heb een vraag met volgend voorbeeld:
Een land buiten de EU (vb. China) factureert een Belgisch bedrijf of natuurlijk persoon voor de aankoop van software. De klant betaalt de factuur aan mijn bedrijf. Ik stuur via mijn bedrijf het geld naar het bedrijf buiten de EU (vb.China). Ik treed op als tussenpersoon (after service) voor beide partijen. Hoe factureer ik dit aan het bedrijf buiten de EU (min mijn commissie uiteraard) en moet er hier ergens btw geteld worden want de klant betaalt de btw op het volledige bedrag.

Ik zit hier een beetje vast mee...

Groeten,

Nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 16 nov 2018 13:56

Er zit hier m.i. een fout in uw facturatie, het Chinees bedrijf heeft immers al gefactureerd aan de klant, dan kunt u geen tweede factuur opmaken voor hetzelfde. U gaat immers iets doorfactureren waar u zelf geen aankoopfactuur van hebt;

Correcter lijkt mij dat het Chinees bedrijf aan u factureert en u het doorfactureert aan de klant.

NicoW76
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 16 nov 2018 14:13

Ok, maar mag dit wettelijk gezien ?
Moet ik dit dan enkel als commissie aangeven met 0% BTW ?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”