ART 100 DRO bij verkaveling ???

Levius
Topic Starter
Berichten: 1

ART 100 DRO bij verkaveling ???

#1 , 29 jan 2008 12:41

Ik heb een grote kavel grond gekocht in woonparkgebied, ingekleurd als bouwgrond. Het stuk is meer dan 80m breed aan de straatkant, dus veel te groot om in zijn geheel te bebouwen.
Het is gelegen aan een semi verharde landweg niet conform norm art100 van het DRO. Maar ok via nieuw decreet RO voo afwijking art100.
Er staan reeds verschillende nieuwbouw in de straat.
Bouwverunningen krijgen gaat vanzelf, verkavelingsaanvragen stoten op geen bezwaar bij de gemeene zolag er aan de gemeentelijke verordening tot verkaveling van woonparkgebied is voldaan.
Volgens stedenbouw op de gemeente worden alle verkavelingsaanvragen negatief geadviseerd door de gewestelijk stedenbouwkundig amtenaar op basis van art100 DRO ???
Geld het vlaams decreet dan echt enkel voor bouwvergunningen ???
Heb ik kans dit in beroep te winnen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jg1
Berichten: 23

#2 , 15 feb 2008 11:26

Als je de gemeente met jou meekrijgt aan jou zijde, dan heb je volgens mij kans om dit te winnen. Je moet dus samen met de gemeente in beroep gaan.

Verleden jaar heb ik tijdens het weekend van "Mijn huis mijn architekt" een woning in Rotselaar bezocht, gelegen aan een "niet voldoende uitgeruste weg". Het probleem is daar gekend. Als de eigenaar samen met de gemeente in beroep gaat kunnen ze hun aanvraag goedgekeurd krijgen. Dat was het verhaal dat ik daar hoorde, maar ik weet niet hoe ze het in andere gemeentes doen.

Houd me op de hoogte of je het er door krijgt!

Reclame

Terug naar “Andere”