Discussies na aankoop van huis

Maria van B
Topic Starter
Berichten: 2

Discussies na aankoop van huis

#1 , 27 dec 2007 11:14

Beste ...

Afgelopen juni hebben wij een huis gekocht, dat huis ligt naast een kavel dat verkocht is aan iemand anders, de eigenaar van het huis dat wij hebben gekocht vertelde nadat wij het huis gkocht hadden dat een deel van onze oprit op de grond van onze (nieuwe) buren ligt.

Onze buurman is nu langs geweest met een aantal papieren die ik moet tekenen, omdat 1) zijn etage 13 meter is ipv 12, en 2) dat zijn garage direct aan de grens van onze grond komt te staan.

Er is van beide zijden nog niets gezegd over de oprit, maar hij weet dat dat zijn grond is, dit daar hij een landmeter een aantal palen heeft laten zetten.

Mijn vragen nu:

1) Ik wil mijn oprit niet kwijt, hoe dit aan te pakken?
2) Papieren tekenen, of eerst bouwplan inzien?

Hoe dit goed aan te pakken, zodat ik nu, of later geen probleem krijg.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Maria

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 27 dec 2007 11:49

U tekent voorlopig niets.
Hij kan U iets laten tekenen ... en dan morgen toch de overgang over zijn grond verbieden.

Eerst en vooral uw verkoper tot de orde roepen: hij pleegde immers bedrog.

(PS hetgeen uw buur U zou willen laten tekenen, heeft weinig of geen waarde. Hij zit blijkbaar met 2 bouwovertredingen; die kan hij niet ongedaan maken door een papierke van de gebuur).

Drone
Berichten: 3036
Locatie: st-niklaas

#3 , 27 dec 2007 12:52

bij het kadaster eens gaan vragen hoe de perceel verdeling juist in elkaar zit kan ook geen kwaad :)

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 27 dec 2007 12:52

(PS hetgeen uw buur U zou willen laten tekenen, heeft weinig of geen waarde. Hij zit blijkbaar met 2 bouwovertredingen; die kan hij niet ongedaan maken door een papierke van de gebuur).
Ik denk dat de OP bedoelt dat die buur zijn huis nog moet BOUWEN. Soms kan men uitzondering op bepaalde regels krijgen door akkoord van de buren. Zo plaatsen wij samen met onze buren ook onze garage op de perceelgrens en dit met onderling akkoord. Zo verliezen we niet elk 3 meter.

Lenny
Laatst gewijzigd door mapleleiah op 27 dec 2007 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

wolf2
Berichten: 2071

#5 , 27 dec 2007 14:01

Goed gezien.

Is uw perceel gelegen in een verkaveling?
Van welk jaar dateert die?
Kent U de bouwvoorschriften in die verkaveling?

Maria van B
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 27 dec 2007 17:19

Bedankt voor de vele reacties... :)

Ik ben vanmorgen ook even bij de gemeente geweest om te vragen hoe dat nu allemaal zit, en daar wist men mij te vertellen dat zelfs met dit papier hij nog niets kan, dit daar volgens (onze) gemeente ik ook het plan moet tekenen.

Het leek hun onwaarschijnlijk dat er ook maar iemand uberhaupt zou tekenen zonder dat men de bouwplannen heeft laten zien :)

Ook wist men mij daar te vertellen dat mijn buur niet veel tegen mijn oprit kan doen, dit daar deze reeds bestond toen hij de grond aankocht.

@Dino; Aan de andere kant, verkoper aanspreken, hij zegt dat hij het heeft gezegd, en haalt verder zijn schouders op, hij heeft zijn geld ontvangen, het is zijn probleem niet meer.

Het liefste zou ik zeggen; Joh bouw jij lekker je huis, laat gewoon ons de oprit houden, dan hebben we allemaal wat, maar wat als het echt de spuigaten uitloopt? dan heb ik alle recht op protest verloren?

Indien er nog iemand een idee heeft???

Maria

Terug naar “Andere”