GEMEENSCHAPPELIJKE WONING RAAKT NIET VERKOCHT

SOFIE
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: OOSTENDE

GEMEENSCHAPPELIJKE WONING RAAKT NIET VERKOCHT

#1 , 01 jul 2019 13:22

Goeie middag.
ik heb in gemeenschap met mijn ex echtgenoot een woning die al 1,5 jaar te koop staat. de prijs werd al serieus gezakt.
probleem is, dat de ex echtgenoot in de woning blijft wonen en de lening verder afbetaalt (nog 6 jaar) en ikzelf woon met de kinderen in een huurwoning.
ik vraag me af hoe het verder gaat als het huis "nooit" verkocht raakt. ik kan zo nooit opnieuw starten. heb erdoor geen recht op een sociale huurwoning noch koopwoning (ben alleenstaan met 2 kids maar door het "eigendom" maak ik geen kans)
wat kan ik doen om iets in de goeie richting te forceren ? mezelf te beschermen tegen zaken waar ik zelfs nog geen zicht op heb ?
ik ben beetje moedeloos aan het worden
sofie
Sofie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 01 jul 2019 18:36

Als de woning al 1,5 jaar te koop staat dan is de vraagprijs ws nog altijd significant te hoog tov het gebodene. Heb je al vergeleken met gelijkaardige panden in vergelijkbare omgevingen rekening houdende met het gegeven dat “bijna nooit” de vraagprijs betaald wordt.

Heb je al biedingen gekregen? Heb je t laten schatten door een schatter/bonafide makelaar?

Als je t echt wil zien aflopen en je ex wil niet mee kan je een gedwongen openbare verkoop vorderen doch de opbrengst kan hier serieus veel minder zijn dan wat je r hoopt voor te vangen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 jul 2019 19:57

En het is nu niet de ideale periode voor een openbare verkoop.

Reclame

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2019 20:35

Eventueel zelf aankopen?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jul 2019 09:22

En het is nu niet de ideale periode voor een openbare verkoop.
Waarom? Omdat het zomer is? Of is er een andere reden?

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 02 jul 2019 09:37

En het is nu niet de ideale periode voor een openbare verkoop.
Waarom? Omdat het zomer is? Of is er een andere reden?
Als TS op dit ogenblik begint om een openbare verkoop te vorderen, dan is tegen het ogenblik dat er een effectieve verkoopdag is de zomer al lang verleden tijd, vrees ik :D

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 02 jul 2019 17:18

probleem is, dat de ex echtgenoot in de woning blijft wonen en de lening verder afbetaalt (nog 6 jaar) en ikzelf woon met de kinderen in een huurwoning.
Geen verkoop + lening die niet verder afbetaald wordt, dat is pas een situatie waarin u niet wil terechtkomen...

Bent u officieel al gescheiden ?
Anders kan het zelfs zijn dat uw ex niet slim bezig is ...


Hou er rekening mee dat een gedwongen openbare verkoop allerminst in uw voordeel is
De kosten zijn zeer hoog, snel > 20% voor de koper
Dat is het 3 voud vd registratierechten
Anders gezegd, kopers (die nu al niet happig blijken) gaan NOG minder bieden om hun aankoopkost gelijk te houden ...

ik vraag me af hoe het verder gaat als het huis "nooit" verkocht raakt.

Waarom geraakt het niet verkocht ?
Meest voor de hand liggende reden is te hoge vraagprijs ...
Bewoner die aankoop aktief ontraadt is andere mogelijke optie ...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 02 jul 2019 17:34

En het is nu niet de ideale periode voor een openbare verkoop.
Waarom? Omdat het zomer is? Of is er een andere reden?
Omdat mensen nu met hun gedachten al bij de vakantie zitten. Je zal dus weinig kandidaten over de vloer krijgen. En na het verlof is het geld op en moeten ze terug beginnen sparen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 02 jul 2019 17:36



Waarom geraakt het niet verkocht ?
Meest voor de hand liggende reden is te hoge vraagprijs ...
/quote]

Wie heeft die initiële vraagprijs vastgesteld?

Terug naar “Andere”