Tuindraad op de perceelgrens

AD_Kor
Topic Starter
Berichten: 26

Tuindraad op de perceelgrens

#1 , 05 mei 2019 10:54

Als eerste bewoners van een verkaveling hebben wij onze omheining tot aan de straatkant doorgetrokken (welliswaa op verlaagd niveau 1meter op 1,8m). Omdat de grond naast ons nog niet verkocht was hebben we dit op de perceelgrens geplaatst zodat alles mooi doorloopt en 1 geheel vormt. Nu is de grond naast ons verkocht (alle aktes werden later getekend dan de onze) en willen onze toekomstige buren de verlaagde tuindraad (1m hoog en 3m lang) weg omdat ze vinden dat het hun huis verbergt (een huis van ong 10 meter of hoger). Wat zijn mijn rechten en plichten volgens de wet? Ik kan voor het gemak alles uit de beton kloppen en een CM opschuiven zodat het op mijn grens staat maar ik vind het zinloos werk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 mei 2019 12:21

En wat willen zij dan in de plaats? Die afsluiting 10 cm opschuiven zal niets veranderen aan het zicht op hun huis
.

Reclame

Terug naar “Andere”