Dagvaarding, wat houd dat in ?

dorinka
Topic Starter
Berichten: 65
Locatie: Boom

Dagvaarding, wat houd dat in ?

#1 , 17 okt 2009 00:53

Wij worden gedagvaard.'' Gedaagden solidair of in solidum, minstens de ene gebreke van de andere, te veroordelen tot betaling van een schadevergoeding ten belope van 3 maanden huur, hetzij 750,00 euro met de gerechtelijke interesten aan de wettelijke rentevoet tot datum van algehele betaling schadevergoeding wegens onbeschikbaarheid van het pand voor de huurmarkt; Gedaagden te veroordelen tot de kosten van het geding, inbegrepen de wettelijke rechtsplegingergoeding, 650,00 euro. En opdat gedaagde partijen hiervan niet ontwetend zouden zijn, heb ik hen, zijndeen spreker zoals gezegd, een afschrift van dit exemplaar gelate, indien nodig onder gesloten omslag overeenkomstig de wettelijke bepalingen ter zake. WAARVAN AKTE- Datum als hoger. Kost:250,45 cent meer de eventuele kosten van aangetekend zending, zoals vermeld op origineel.Dit alles stond geadreseerd aan ons, De gerechtsdeurwaarder. Kan iemand mij dit in een mensen taal vertalen aub ? Ik begrijp er niets van. Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 17 okt 2009 07:36

Wij worden gedagvaard.'' Gedaagden solidair of in solidum, minstens de ene gebreke van de andere, te veroordelen tot betaling van een schadevergoeding ten belope van 3 maanden huur, hetzij 750,00 euro met de gerechtelijke interesten aan de wettelijke rentevoet tot datum van algehele betaling schadevergoeding wegens onbeschikbaarheid van het pand voor de huurmarkt; Gedaagden te veroordelen tot de kosten van het geding, inbegrepen de wettelijke rechtsplegingergoeding, 650,00 euro. En opdat gedaagde partijen hiervan niet ontwetend zouden zijn, heb ik hen, zijndeen spreker zoals gezegd, een afschrift van dit exemplaar gelate, indien nodig onder gesloten omslag overeenkomstig de wettelijke bepalingen ter zake. WAARVAN AKTE- Datum als hoger. Kost:250,45 cent meer de eventuele kosten van aangetekend zending, zoals vermeld op origineel.Dit alles stond geadreseerd aan ons, De gerechtsdeurwaarder. Kan iemand mij dit in een mensen taal vertalen aub ? Ik begrijp er niets van. Dank u.

Ik vermoed dat Uw man de tweede gedaagde is?
Men vraagt de rechter om zowel U als U man of beiden te veroordelen 750 euro betalen ( = drie maanden huur) e daarop de gerechtelijke intresten ( 5,5%) tot de betaling van die som

En in het geval de rechter U hiertoe veroordeet dient U ook de rechtsplegingsvergoeding van 650 euro te betalen en de dagvaardingskost van 250,45 EUro

dorinka
Topic Starter
Berichten: 65
Locatie: Boom

#3 , 17 okt 2009 09:55

Ja, het gaat over mij en mijn man. is dit de som die wij zouden moeten betalen ? Gezamelijk ?of moet ik die som en mijn man, dus beiden zo een som betalen ? Dus di bedrag maal twee ?
Wetend dat wij slachtoffer zijn zouden graag en advocaat willen nemen. Maar hoeveel kost een advocaat ? Wij zitte volop in verbouwings kosten,, en komen niet in aanmerking voor en pro deo Kali. Mijn man verdiend te veel.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 17 okt 2009 11:31

gedaagden solidair : diegene die moeten betalen ( gedagvaard zijn in dit geval) samen moeten betalen. De eiser kan zich tot een van de beiden richten om de volledigheid van de som op te eisen en te laten betalen door vb de bezittingen van een van de partijen op te eisen en te laten verkopen of loonsbeslag te doen.

Dit gaat vermoedelijk om een huurgeschil waar jullie zich blijkbaar niet gehouden hebben aan de contractuele verbintenis ofte overeenkomst.

De zaak zal (vermoedelijk) voor de vrederechter komen.
hierbij de linken
vrederechter - gedaagde - huurwetgeving
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/47.pdf
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/49.pdf
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf
Bij het vredegerecht kan men ook eens vragen waar de gratis consultatie advocaat plaatsvind.
Dit kan men ook bij het justitiehuis en in veel gevallen ook bij het ocmw.

je kan ook lid worden van de huurdersbond.

Gezien je gedaagd wordt kan ook uw familiale polis - rechtsbijstand tussenkomen gezien schadevergoeding wordt gevraagd.

Geef ook het probleem eens aan - hier zijn een reeks van experten op gebied van huurwetgeving --- (vdb oa)

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”