Is een herstelofferte niet voldoende vooraleer een familiale uitbetaald?

Chriseen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Is een herstelofferte niet voldoende vooraleer een familiale uitbetaald?

#1 , 01 mar 2024 20:43

Beste allen,
Mijn fotolens raakte defect toen ze in bewaring was van een derde. Er is aangifte gedaan waarbij ik de herstelkosten aantoon aan de hand van een offerte. (ongeveer 1200€)
Nu vraagt de verzekering naar de aankoopfactuur.
Vermits ik die lens tweedehands kocht op een beurs heb ik daarvan niks in handen.
Wat nu?
Moet ik een aankoopbewijs kunnen voorleggen?
Ik betaalde meer dan 1500€ voor de lens.

Mvg. Chriseen

lukasi
Berichten: 1151

#2 , 02 mar 2024 09:01

Oud zeer bij verzekeringen.
Bij schadebestekken of hersteloffertes vraag ik altijd zeker 3 schadebestekken op + apart de kosten opmaak van bestek maal 3.
En ik geef deze door aan de verzekering.
Als ze dan beginnen over aankoopfacturen of een tegenbestek dan verwijs ik dat ik hen 3 offertes heb voorgelegd.
Als deze alle 3 qua prijs dicht bij elkaar liggen en je verzekering wil maar 60-40 % of zelfs minder betalen dan zullen ze bij de rechtbank met zeer goede argumenten moeten afkomen.

Plezante is je eigen verzekering voor voor de rechtbank dagen en door je rechtsbijstand die zelfde verzekering inroepen voor je verdediging op te nemen tegen ...hen zelf.

Sirkii
Berichten: 5425

#3 , 07 mar 2024 18:45

Raar dat je geen verkoopsovereenkomst hebt. De paar keren dat ik duur tweedehands kocht of verkocht werd altijd een document opgesteld en getekend door beide partijen. Al was het maar om te kunnen aantonen dat het object niet gestolen was (heb niet gesuggereerd dat jij stal)

Schade bij bewaring door derde? Is hij/zij niet genoopt tot vergoeding ?

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”