Aansprakelijkheid hondenbeet

daavid
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid hondenbeet

#1 , 09 feb 2024 17:30

Beste,

Graag zou ik de omstandigheden schetsen waarin ik mij verkeerde. Ik hoor graag jullie mening omtrent de aansprakelijkheid inclusief advies.

Omstandigheden:

Omstreeks 15.00 uur op vrijdag 9 februari wandel ik met mijn Koningspoedel op de Kampstraat Kinrooi, nabij het kruispunt van de Belestraat en Kampstraat, tegenover de woning met huisnummer 40. Ik wandel richting de Hoogstraat.

Ik zie een mevrouw met een American Stafford mij tegenmoet lopen. Ze wandelt richting het kruispunt. Ik loop op de rechterkant van de weg. Mevrouw loopt op de linkerkant van de weg en zal mij schouder aan schouder kruisen. Ik beslis echter om over te steken naar de linkerkant van de weg om mevrouw te kruisen. Toen ik en mevrouw parallel van elkaar stonden, op 5 meter van elkaar, spreekte zij mij aan.

Foto om bovenstaande schets te duiden:

https://gyazo.com/b4af76fddbcbc2c0e7c908428a43c2e3

Groene pijl: Mijn wandelings traject
Oranje pijl; Wandelings traject van eigenaar met American Stafford

Ondertussen kwam haar vastgelijnde American Stafford naar voren. Ik herkende geen gedragingen van aggressie of irritatie in haar American Stafford. Ik beslis om het gesprek voorts te zetten en richt mijn aandacht tot mevrouw. Plotseling hoor ik het gejank van mijn Koningspoedel. Ik zie dat de Stafford haar aan het bijten is op het voorste gedeelte van haar neus.

Mevrouw reageert als eerste en trekt binnen seconden haar Stafford naar achter via haar riem. Ik trek mijn Koningspoedel niet veel later ook naar achter via de riem.

Mevrouw verondschuldigt zich en geeft mij papieren zakdoeken om op de wonde te deppen. Ik vraag om haar contactnummer waarna ze die vervolgens geeft.

Ik beslis vervolgens om naar huis te gaan en te bezinnen.

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 09 feb 2024 18:23

Was uw hond aangelijnd?
Dan zal het de verzekering zijn van beide partijen.
Geen strafbaar feit en dus geen aangifte bij politie.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”