Aansprakelijkheid privé-ongeval in tuin

DirkVerh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid privé-ongeval in tuin

#1 , 18 jan 2020 14:31

Ik heb in mijn tuin een aantal fruitbomen staan. Het laaghangend fruit pluk ik zelf. Van wat te hoog hangt, blijf ik zelf af en laat ik gewoon hangen tot het zelf van de bomen valt. Ik ben namelijk niet zo een durver in de hoogte. Nu wil mijn schoonvader echter wel dit hooghangend fruit komen plukken in mijn tuin door met een ladder in de bomen te klimmen. Als ik hem dit toesta en er gebeurt een ongeval tijdens dit plukken, wie is er dan aansprakelijk voor dit ongeval?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 18 jan 2020 23:19

Beste

Hij zelf.
Het is een volwassen man die dit op eigen initiatief doet. Die is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 12 feb 2020 15:30

Er bestaan speciale stokken die je meters kan uittrekken om zo fruit te kunnen plukken. Er hangt een mandje aan en een soort van ringetje met inkepingen die dan achter het steeltje blijven hangen en dit lostrekken.
Voor diegenen onder ons die liever met de 2 voeten op de grond blijven :-)

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 feb 2020 16:21

Er bestaan speciale stokken die je meters kan uittrekken om zo fruit te kunnen plukken. Er hangt een mandje aan en een soort van ringetje met inkepingen die dan achter het steeltje blijven hangen en dit lostrekken.
Voor diegenen onder ons die liever met de 2 voeten op de grond blijven :-)
Met dergelijk toestel wens ik u veel plezier bij het plukken van kersen en krieken.
Is enkel geschikt voor appelen en peren.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”