Schade aan huis door zeer slechte staat wegdek

Sunnybe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Schade aan huis door zeer slechte staat wegdek

#1 , 09 jun 2019 20:18

Heeft er iemand raad of ervaring met volgende: door de zeer slechte staat van het wegdek hebben wij rondom ons huis, binnen en buiten barsten en scheuren. Sinds februari 2018 reeds op de hoogte gebracht (gemeente). Ze hebben wat opgelapt maar reeds terug kapot, zelfs nog erger dan voordien. Gedaver en oorverdovend lawaai bij passage vrachtwagens en remorques. Ze gaan dat herstellen is ons beloofd maar blijft geduren, ondertussen alsmaar meer schade en ik wordt er ziek van. Weet er hier iemand hoe we dat best aanpakken? Onze verzekering is op de hoogte gesteld maar stelt ook niet veel voor, tegenpartij heeft laten weten dat niet bewezen kan worden dat het door slecht wegdek is. Dat is hier ons levenswerk,ons bloed zweet en tranen die kapotgemaakt wordt. HELP .Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 jun 2019 20:21

Wat met de naburige huizen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sunnybe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jun 2019 20:50

We wonen op een kruispunt, waar ze blokjes gelegd hebben indertijd. Ene kant overgang naar beton en andere kant asfalt. Het zijn die blokken naast ons die verzakt zijn en putten vormen en die voor het grootste gedaver zorgen. Overgebuur heeft er ook veel last van. Andere buren zijn .nog jonge mensen en trekken het zich niet veel aan, ook niet veel thuis denk ik. Het is ondertussen al 2 keer verandert van eigenaar, de reden is niet ver te zoeken. Als je wat ouder wordt zie je verhuizen niet zo meer zitten.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 09 jun 2019 22:56

uw eigen verzekering op de hoogte brengen, die zal dan de gemeente aanschrijven en die zouden dan op hun beurt hun eigen verzekering op de hoogte moeten stellen

hoop alleen niet op een snelle oplossing . . . het is en blijft Belgische bureaucratie


Sunnybe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jun 2019 12:56

Aan Drone. Dat is reeds gebeurt. Heeft geen nut gehad. Tegenpartij maakt er zich vanaf dat het niet bewezen kan worden. Zo sta je altijd met de rug tegen de muur. Vraag mij af of we zelf advokaat moeten aanstellen?
Aan tira00: het is de gemeente die aansprakelijk is. PV laten opstellen door politie. Burgemeester is hoofd van de politie. Vriendjespolitiek. Zal eens informeren in andere gemeente bij politie of zij pv willen opmaken. Het is zo frusterend , altijd maar betalen en wanneer er wat voorvalt is het van trek je plan en zoek het zelf maar uit. Het is mijn taak toch niet om werk van de verzekering te doen waar royaal voor betaald word? Ze hadden een expert gestuurd, niets genoteerd, was gelijk nog te veel moeite om de gevel te bekijken. Komt zijn gezicht tonen in een chique bak onder zijn kont en dat is het. Zal de rekening wel opsturen naar de verzekering. Sorry dat ik mijn hart hier even lucht. Het zit ondertussen zeer hoog.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”