Ongedierte huur studio

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Ongedierte huur studio

#1 , 07 jun 2019 12:50

Hallo allemaal

Ik ben studente en huur een studio. Nu heb ik last van overmatig veel motmuggen, elke dag ben ik bezig met deze op te stofzuigen/doodslaan! Ik heb in mijn badkamer een kleine koepel en in mijn keuken een grote koepel, ik vermoed dat deze van daar komen (studio is ook redelijk oud). Nu zegt mijn huisbaas dat ik verantwoordelijk ben om dit op te lossen ? Ik ben iemand die altijd zeer netjes is en nooit klachten heeft gehad van vuil en wat dan ook, moet ik hier zelf voor opdraaien of hij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 07 jun 2019 14:26

ongediertebestrijding is een taak voor de huurder.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 07 jun 2019 16:48

Motmuggen of rioolvliegen vind je vaak als er een riool defect is. Ik zou daar eens zoeken. Ze kweken onvoorstelbaar snel. http://www.gezondheidenmilieu.be/nl/sub ... g-417.html
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2019 19:27

Motmuggen of rioolvliegen vind je vaak als er een riool defect is. Ik zou daar eens zoeken. Ze kweken onvoorstelbaar snel. http://www.gezondheidenmilieu.be/nl/sub ... g-417.html
ik kan dit toch zelf niet doen? als er een rioolbuis defect is moet ik deze dus vergoeden? als dit probleem verder in de afvoerbuizen zit en ik zelf niet dit probleem veroorzaakt heb

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 07 jun 2019 19:51

Is uw studio toevallig onder het dak en is er ergens een verluchtingsbuis van een beerput of riool die daar uitkomt. Heb je soms geen reukoverlast van riool? Jij zal het nite moeten herstellen, maar dan kan je aan de verhuurder aangeven wat en waar het probleem is.

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jun 2019 10:53

Is uw studio toevallig onder het dak en is er ergens een verluchtingsbuis van een beerput of riool die daar uitkomt. Heb je soms geen reukoverlast van riool? Jij zal het nite moeten herstellen, maar dan kan je aan de verhuurder aangeven wat en waar het probleem is.
Er is een beerput aanwezig in mijn badkamer ja. Reukoverlast heb ik nog geen last van gehad, ik weet zelf niet waar de beestjes vandaan komen. En iemand laten langskomen zal hij niet doen want dit breng teveel kosten mee, hij is al meermaals langsgeweest om het op te lossen met doe het zelf klusjes maar de beestjes blijven terug komen

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”