Plaatsen van hek in tuinafsluiting

dedobbeleerfirmin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Plaatsen van hek in tuinafsluiting

#1 , 26 feb 2024 20:18

Graag had ikhet volgende willen weten :
Mijn buurman,had toelating om mijn perceel te betreden om de uitgraving van zijn zwembad uit te voeren,heeft onze bestaande afsluiting met treinbiels,ursusdraad en 3 schrikdraden verwijderd en niet teruggeplaatst die stonden 10cm op mijn eigendom; hij wil de treinbiels vervangen door ronde houten palen dat kan ik niet aanvaarden gezien mijn paarden er lopen.
Tevens heeft achteraan in zijn tuin een afsluiting geplaatst op dezelfde plaats, tot hier geen probleem , nu heeft hij hierin ook een hek gemonteerd dat rechtstreeks toegang geeft tot mijn perceel. Hij heeft dit geplaatst op zijn eigendom, alhoewel ik vermoed dat het op de gemene grens is , tevens giet hij een betonnen sokkel die zeker op mijn perceel ligt. Ik meen dat dit niet kan, hij kan 'savonds of overdag zomaar op mijn perceel. Kan dit zomaar en wat zij de regels?


met vriendelijke groet
Nestor

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 28 feb 2024 20:25

Was die toestemming schriftelijk of mondeling.
In elk geval kon achterbuur daar totaal geen verdere rechten uit ontlenen.
Hebt u betrokkene al met een Aangetekend Schrijven in kennis gesteld dat deze
uw omheining terug op dezelfde plaats moet opstellen. (Als dat een voorwaarde was)
Hoe zijn afsluiting er uit ziet is zijn zaak (mits in overeenstemming met gemeentelijke en gewestelijke regels.
Beton op uw grond moet hij verwijderen.
Als u wat stevige palen zet voor dat hekken is het niet bruikbaar voor dat doel.
Uiteraard heeft hij geen enkel recht om uw grond te betreden .

Uw paardenafsluiting kan best wat verder op uw grond staan ttz uw paard veilige afsluiting .... anderen hier weten daar meer vanaf.

lukasi
Berichten: 1153

#3 , 29 feb 2024 10:08

Sowieso moeten schrikdraden op 50 cm van de perceelgrens geplaats worden en niet OP de perceelgrens.
Het plaatsen van een poort in een afsluiting is een erfdienstbaarheid die gecreëerd wordt.
Aangetekend de buur op de hoogte stellen dat de poort moet verwijderd worden.

Als de afsluiting met biels schrikdraad en ursusdraad was , en dit is beschreven dan moet opdezelfde plaats terug biels en ursusdraad komen en op -50 van de grens , schrikdraad.

Zijn er foto's genomen voor de afbraak ?
Of heb je foto's van vroeger ?
Heb je weet waar de grenspaaltjes staan?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”