Verslag Rekencommissaris verplicht?

Dinah
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verslag Rekencommissaris verplicht?

#1 , 30 jan 2024 19:10

Geachte mevrouw, mijnheer,

in onze VME zijn er 12 medeëigenaren. Twee ervan werden in de laatste vergadering aangeduid als Rekencommissaris. Graag wens ik te weten aub:
(1) of de Rekencommissaris VERPLICHT is een verslag op te stellen nadat hij de rekeningen heeft nagezien? Want voor het ogenblik zegt de Syndicus in zijn AV-verslag dat de Rekencommissaris alles heeft goedgekeurd, en wij krijgen er geen verslag of uitleg over.
(2) of de Rekencommissaris ook de individuele rekening per eigenaar kan controleren? Daar verschillende kosten per quota worden aangerekend. Er zijn verschillende soorten appartementen telkens met 4 verdiepingen. Die moeten dus per vier voor bepaalde kosten /quota hetzelfde bedrag betalen. Niemand ziet dit want het wordt weggestopt achter de zogenaamde privacy. Men kan voor deze verdeling toch geen 'alleenheerschappij' geven aan de syndicus? Afijn, ik heb zo mijn redenen om daarover wantrouwig te zijn. Hopelijk vergis ik mij. Maar het moet toch, samen met de andere boekhoudkundige gegevens worden nagezien? Met dank bij voorbaat voor uw raad. Vriendelijke groeten, Dinah



Reclame

adsummam
Berichten: 582

#4 , 31 jan 2024 12:33

*voortschrijdend inzicht* (zie ook hoger)

De verstandige CvR zal er naar streven dat de AV er kennis van neemt dat hij zijn (controle)taak naar behoren heeft vervuld (en dat zij hem ontlast van zijn (geringe) BA terzake).

Heeft de CvR, al was het maar geringe opmerkingen, over de wijze waarop de syndicus, op financieel gebied, zijn taak vervuld heeft dan zal hij dit zeker in een schriftelijk verslag aan de AV mededelen.

Conclusie: De syndicus is verplicht een agendapunt in de bijeenroeping op te nemen: verslag CvR.


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”