Foto's prive-terras in mede-eigendom

Louise06
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foto's prive-terras in mede-eigendom

#1 , 03 feb 2020 11:42

Hallo,

De syndicus en voorzitters van de VME hebben in oktober 2019 bezoeken gepland op de privé-terrassen om te bepalen of er al dan niet hinderlijke voorwerpen op deze terassen aanwezig waren die de weg naar de nooduitgangen blokkeren.

Ik betwist dit bezoek aangezien zij bepaald hebben dat er voorwerpen op het terras waren die hinderlijk zouden zijn ingeval een eventuele evacuatie.

Mijn vraag is de volgende: mag het syndicas en de voorzitter van de VME zomaar (in mijn afwezigheid) op mijn terras komen en foto's maken van mijn prive-eigendom? Druist dit niet volledig in tegen de Wet op privacy.

Ik heb nooit een document getekend waarin ik mijn toestemming gaf om op mijn privé-eigendom te komen en nog minder om foto's van mijn prive-eigendom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2020 12:03

Syndicus en RVME hebben absoluut geen recht om op uw terras te komen en zeker niet zonder toestemming. Dit is zuivere schending van de privacy en huisvredebreuk
U moet enkel personen toelaten die werken aan de gemeenschappelijke delen moeten uitvoeren ( gestemd op de AV ). Syndicus mag enkel toelating krijgen in geval van nood of noodsituaties; en dan nog moogt gij weigeren; maar dat laatste is op uw eigen verantwoordelijkheid en kosten in geval van schade en ...

Issued
Berichten: 1227

#3 , 03 feb 2020 12:10

Dat zou huisvredebreuk zijn, waarschijnlijk door middel van valse sleutel (oneigenlijk gebruik van de sleutel) met als verzwarende omstandigheid: 2 of meer personen. Dat mogen ze dus niet.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”