ladderrecht + afbraak schutting op mijn grond

rcools
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ladderrecht + afbraak schutting op mijn grond

#1 , 09 jan 2020 19:10

Beste,

graag zou ik wat informatie bekomen betreffende volgende situatie:

- Ik woon op een duplex appartement (rijhuis) + terrasje
- Het huis naast mij had een plat dak (naast mijn terras) , de gemene muur hiertussen is pakweg 30cm hoog
- Naast de gemene muur, aan mijn kant, stonden enkele schuttingen tegen inkijk
- Het huis werd opgekocht door het stad en gesloopt om nieuw klaslokalen te voorzien voor de aangrenzende school.
- Er werd een nieuwbouw gezet vlak tegen de gemeenschappelijke muur, maar wel enkele verdiepen hoger dan het oorspronkelijke huis
- vervolgens voor het afwerken van hun muur (naast mijn terras) zouden er enkele schuttingen van mijn terras (op mijn eigendom) weggehaald moeten worden, werkmannen betraden mijn terras.

Bijgevoegde foto's geven staat van voor, tijdens en na weer : https://1drv.ms/f/s!ACd-EgIOhNRVhgo

Mijn vraag: kan dit zomaar? Is dit de normale gang van zaken?


Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten

*indien u de foto's niet kan weergeven, graag een seintje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 jan 2020 08:52

Ze moesten uw wel vooraf verwittigen en een ladderrecht VRAGEN
Voor de rest mogen zij hoger bouwen daar voorheen als dat in hun bouwtoelating voorzien was.
Waarschijnlijk is er ook voorzien dat deze muur aan uw kant deftig wordt afgewerkt met bvb gevelsteen/ bepleistering/ leien e.d.

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 10 jan 2020 22:03

En rommel wordt opgeruimd op zijn minst om de enkele dagen.
Voorafgaande plaatsbeschrijving gemaakt va uw terras???

Reclame

rcools
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2020 20:44

Er is een plaatsbeschrijving opgemaakt.

De panelen werden echter wel volledig doorgezaagd. Herstellen naar de oorspronkelijke staat is dus onmogelijk.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 jan 2020 09:26

Dan zal hij ze moeten vervangen door nieuwe van hetzelfde type en soort. Uiteraard vooraf aan u voor te leggen ter goedkeuring.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”