Scheuren in slaapkamermuur

Joeri_B
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Scheuren in slaapkamermuur

#1 , 07 jan 2020 00:14

ik ben eigenaar van een appartement in Brussel. Door de trillingen veroorzaakt door een werf achter mijn appartement, is een grote scheur ontstaan in een slaapkamermuur.

We zijn bij Allianz verzekerd voor de blokpolis. Daarnaast heb ik voor de inboedel een brandverzekering bij Fortis AG Insturance.

Helaas zegt Allianz dat mijn slaapkamermuren privé zijn (niet gemeenschappelijk) en dat ik me dus naar mijn privé-verzekeraar moet richten. Daar zeggen ze dan weer dat ik enkel verzekerd ben voor de inboedel en dus geen beroep kan doen op hen (ook niet voor rechtsbijstand)
Ik dacht m.a.w. dat ik volledig verzekerd was, maar daar bestaat nu dus alweer twijfel over.

Klopt dit allemaal?
Kan ik nog iets doen?

Ik heb eigenlijk bijzonder slechte ervaringen met verzekeringen, want ik blijk er elke keer op basis van een subtiliteit tussenuit te vallen.

Gr en bedankt
Joeri

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 jan 2020 00:37

Normaal verzekert de blokpolis het volledige gebouw en niet enkel de gemeenschappelijke delen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 jan 2020 09:50

Vraag aan de syndicus inzage in de polisvoorwaarden van de blokpolis. De schuren zitten dus enkel in de niet-dragende muren, en niet in de dragende
Werd er voor aanvang van de werken een plaatsbeschrijving opgemaakt? Heb je de bouwheer/aannemer van die werken al aangetekend aangeschreven?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”