Waterschade

RR61
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Waterschade

#1 , 31 dec 2019 22:12

Ik had graag jullie mening 🙂

Ik had mijn appartement gekocht in casco-toestand en intussen heb ik mijn keuken geïnstalleerd. Daar heb ik mijn ingebouwde vaatwasser en mijn wasmachine. Om deze 2 toestellen te verbinden met de hoekstopkraan had ik een Y-stuk gebruikt. Zo’n 3 maanden nadien, ontplofte dit Y-stuk en het werd een zwembad: 3 buren claimen dat ze schade hebben geleden. Ik heb de blokpolis en een bijkomende verzekering voor de inhoud (+ BA verzekering voor de inhoud). Jammer genoeg had ik geen familiale op het moment vh incident!!
Nu zegt de verzekeraar (vd inhoud) dat ze zelfs geen expert willen sturen naar mijn appartement (en dus geen dekking via hun BA-verzekering), omdat ze dit stuk niet als inhoud beschouwen. Hun argument is dat dat Y-connectie vastgemaakt is aan de kraan.
De expert vd blokpolis moet pas binnen 20 dagen komen. Maar ik hoorde vd syndicus dat ik toch een deel zelf moet betalen, gezien dat stuk door mij later geplaatst is!! Is het toch niet zo dat wat vast gemaakt wordt aan het gebouw, hoort tot de blokpolis? Over de jaren, verander je natuurlijk enkele dingen aan uw appartement en installeer je mss een nieuwe keuken, enz. Zou dat betekenen dat je nadien geen dekking niet meer hebt van uw blokpolis, moest er iets gebeuren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jan 2020 10:21

In ieder geval valt dit onder de dekking van de blokpolis = waterschade.
Verzekeringsmij. waar experten na 20 dagen komen, daar heb ik mijn twijfels over.
Ik heb al verschillende waterschadegevallen afgehandeld voor derden. Altijd met gunstig gevolg en soms beter dan verwacht. Druk op de makelaar zetten, die moet werken voor zijn commissie.

Waterschade behoort niet bij een BA verzekering enkel inboedel. Blokpolis moet deze schade aan de buren vergoeden, franchise +/- € 250.00 wel ten uwen laste ( slechts 1 keer en niet 3 x ).

Het is niet de syndicus die moet oordelen welke schade vergoedbaar is en welke niet. Is de taak van de verzekering en de expert.
DRUK OP DE KETEL ZETTEN.

RR61
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2020 16:43

@father b
Bedankt voor uw reactie. Ik heb nu wel minder stress door uw woorden.
Trouwens beste wensen 🙂

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”