bericht

jan peeters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bericht

#1 , 29 dec 2019 13:46

ik ben jan p ik heb een buur die niet wil mee betalen voor een draad omheining dit 10 a 13 jaar geleden. heb ik toen gevraagd om de helft van de omheining te betalen deze wilde kosten wilde deze man toen niet doen om willen dat wij een hond hadden . na enkele jaren dat hij zijn huis gezet heeft gaat hij plots een hond zetten op zijne grond zonder mij dit te laten weten en gebruik te maken van onze omheining . na enkele jaren zet hij er een tweede hond bij op deze al twee maal bij mij in de tuin is beland en bijna mijn hond heeft gebeten . hij maakt ook gebruik van om enkele dingen aan mijn afsluiting aan vast te maken zonder dit te vragen . zoals draad om zijn honden hok van verlichting te voor zien ook maak hij stukken beton net vast aan mijn omheining deze staat tussen de 15 cm en de 20 cm op mijn eigendom . wat kan ik hier aan veranderen . mijn wil is eigenlijk dat hij een omheining bijzet ook op de zelfde afstand van de scheidingslijn kan ik dit eisen van mijn buur ???????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 dec 2019 16:12

Buurman is niet verplicht de helft van uw afsluiting over te nemen, voor zover ze op de gemeenschappelijke grenslijn staat. Hij mag er dan wel NIETS aanhangen of aan vastmaken. Om zijn hand van de afsluiting weg te houden, zal hij een eigen afsluiting moeten zetten of de helft van de uwe betalen. Wil hij dit niet, zal je naar de VR moeten trekken, eerst in verzoening (gratis) en als daar geen overeenkomst wordt bereikt, via dagvaarding.
Ter uwer info: Het gebruik van leestekens zal de tekst gemakkelijke leesbaar te maken. Waarschijnlijk daarom dat er nog geen antwoorden zijn.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”