Syndicus rekent exorbitante kosten aan

EMW
Topic Starter
Berichten: 190

Re: Syndicus rekent exorbitante kosten aan

#16 , 27 dec 2019 12:39

Wij vinden het niet erg dat Sirkii ons en onze advocaat niet begrijpt, hij is per slot van rekening ook geen advocaat :-)
Uw reactie wijze u bij deze dus vergeven...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#17 , 27 dec 2019 12:53

Toch eens te meer de bedenking dat veel mensen naar een advocaat stappen zonder af te wegen of het sop de kool waard is.

Meent u in alle ernst dat een eventuele betwisting over 200 € voor een ereloon + kosten van minder dan 200 € kan opgelost geraken? En dat u een ernstige kans hebt om zo'n dispuut te "winnen" ?

Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 27 dec 2019 12:54

Die advocaat is een fata morgana.
Ik heb alle juridische argumenten aangebracht die het tegendeel aantonen en ik ben ook in de praktijk al meermaals met deze materie in aanraking gekomen.
Verder moet het zuiver geldelijke aspect blijken uit de afgesloten contracten (en niet uit wensdromen).
Vanzelfsprekend erken ik het recht om dwaas te doen, maar het werkt ontmoedigend.
Het kan wel een (dure) leerschool zijn waardoor men sterker wordt naar de toekomst toe.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

EMW
Topic Starter
Berichten: 190

#19 , 27 dec 2019 14:53

Het is ons al lang duidelijk dat hier enkel en alleen advocaten op dit forum zitten en enkel en alleen mensen aanwezig zijn dewelke de wetgeving met betrekking tot de gedwongen mede-eigendom volstrekt onder de knie hebben. Alleen het probleem geraakte niet opgelost. Van een hand werd een arm gemaakt.

Echter, na contact met de advocaat en de syndicus heeft de syndicus ingezien dat hij flagrant in de fout is gegaan en heeft hij de 200 euro vrijwillige gecrediteerd.

Eind goed al goed dus, en al de rest is zever.

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 27 dec 2019 15:15

😀😀😀

Het is dus toch Kerstmis voor iets.

Ik ben nieuwsgierig naar de afrekening na de verkoop, onder welke naam die kosten aangerekend zullen worden.

Hou je ons op de hoogte?

EMW
Topic Starter
Berichten: 190

#21 , 27 dec 2019 16:27

Tuurlijk houden we jullie op de hoogte. Maar nu reeds is duidelijk dat niet wij de kosten gaan betalen. De syndicus gaat dit heel zeker zelf doen. Ons werd reeds schriftelijk bevestigd dat de kosten gecrediteerd worden. De syndicus had geen recht noch reden om dit aan te rekenen. Dit werd zo ook niet overeengekomen via de beheersovereenkomst. Ook werden er meerdere inbreuken gepleegd inzake privacy...
Zoals gezegd eind goed al goed en al de rest telt niet voor ons.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 27 dec 2019 16:29



Maar zoals gezegd; de zaak ligt intussen bij onze advocaat en we mogen aannemen dat deze man wel de nodige kennis in huis heeft om de nodige handelingen te stellen ter bewaring van onze rechten.

Die advocaat zal u een meervoud kosten, enkel en alleen om toch maar om uw gelijk te halen.
Mooie ingesteldheid. :evil:

Sirkii
Berichten: 5417

#23 , 27 dec 2019 17:18

Hoedanook zal je die kost betalen want de aflevering van die documenten bij verkoop is wettelijk verplicht en het tarief ervoor staat in de tarievenlijst van de syndicus. Raar dat de syndicus crediteerde ....

bosprocureur
Berichten: 6858

#24 , 27 dec 2019 17:28

Raar dat de syndicus crediteerde ....
Geen tijd om lang te discuteren zeker ? en zoals gezegd, die kosten zullen dan via de makelaar , of via de notaris, wel onder een of andere naam op de slotafrekening terechtkomen. Uiteindelijk is het de verkoper die deze info moet ter beschikking stellen, de syndicus moet ze aanleveren, de koper moet er kunnen over beschikken.... Allemaal fijn geregeld, en ten laatste bij de akte afgerekend.

TS zal ons op de hoogte houden, waarvoor dank :)

Zalige kerstdagen iedereen trouwens !

EMW
Topic Starter
Berichten: 190

#25 , 27 dec 2019 19:59

Misschien nog kort even verduidelijken dat één en ander ons helemaal niets gaat kosten, gezien wij verzekerd zijn voor dat soort fratsen.
Zo gaan wij ook helemaal niets betalen, gezien de syndicus reeds crediteerde. Wij gaan ook helemaal niets betalen onder één of andere verdoken vorm, gezien wij onze raadsman gaan beopdrachten om de volledige transactie met argusogen te volgen.
Bij herhaling wordt de syndicus zonder verdere verwittiging en zonder meer voor de rechtbank gebracht.
Onze raadsman weet beslist wel waarmee hij bezig is. Het is dankzij hem dat de syndicus is overgegaan tot creditering.
Alles komt dus goed.
Nooit te snel panikeren, lieve mensen. Er is steeds een uitweg... :-)

EMW
Topic Starter
Berichten: 190

#26 , 27 dec 2019 20:05

Bij ons is de bemiddeling van verkoop ook zo geregeld dat de makelaar bemiddeld aan een verminderd ereloon en hij alle kosten draagt voor wettelijke attesten en keuringen.
Onze zaken werden dus inderdaad mooi geregeld.

't appartement
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#27 , 27 dec 2019 20:10

Ik ben op zoek naar een nieuwe syndicus.
Kunt u mij de gegevens doorgeven van die syndicus die alle wettelijke attesten en keuringen zelf betaalt?
Ik heb al vijf offertes ontvangen maar geen enkele die onze kosten zelf wil betalen.

bosprocureur
Berichten: 6858

#28 , 27 dec 2019 20:14

"Bij ons is de bemiddeling van verkoop ook zo geregeld dat de makelaar bemiddeld aan een verminderd ereloon en hij alle kosten draagt voor wettelijke attesten en keuringen. "

En daar komt u nu mee af :evil:

Wel een ongebruikelijke manier van werken, moet ik zeggen. En alle wettelijke attesten en keuringen, zou inderdaad ook die info van de syndic kunnen omvatten.

Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#29 , 27 dec 2019 20:19

Ik schreef toch in mijn eerste reactie #3:
"Vraag inzage van het contract dat door de VME werd afgesloten met de syndicus."

Dan had u geweten dat u geen kwaadaardige syndicus hebt maar een Barmhartige Samaritaan die alles zelf betaalt!

ps: de hoofdvraag is nu of uw appartement ondanks het gratis verhaal en de zware inbreuk op uw privacy verkocht is geraakt :D :D :D
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

EMW
Topic Starter
Berichten: 190

#30 , 27 dec 2019 21:32

Nog even kort: de overeenkomst dewelke wij met de makelaar hebben weten te bewerkstelligen, is niet ongebruikelijk. Het gaat hier trouwens ook over meerdere appartementen en over exclusiviteitscontract.
Betrokken appartement is inmiddels wel degelijk verkocht, doch dient nog beschreven.
Bedankt en nog een goede avond aan iedereen hier.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”