Dampkap buren

csfnox01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dampkap buren

#1 , 15 aug 2019 01:11

Hallo,

Mijn buren hebben vorig jaar hun venster dicht gemetst,die uitgeeft op mijn achtertuintje.
Zonder mijn weet hebben ze een buis voor extractie van hun dampkap in de linker bovenkant van hun dicht gemetste vensteropening gestoken.
Ik had hun toen vriendelijk gevraagd of ze geen andere mogelijk hebben voor die extractie,waarbij ze mij direct antwoorde "gij hebt toch ook een extractie".
Het probleem is dat die extractie buis op minder dan 1 meter van mijn raam geplaatst is, en komt ongeveer op een hoogte van mijn venster tablet.
Hun dampkap is tot nu toe nog niet elektrisch aangesloten waardoor ik er nog geen hinder van ondervonden heb.

Binnenkort (+- 5maanden) gaan mijn buren verhuizen,
En zou dit probleem naar de volgende buren doorgeschoven worden.

Ik denk niet dat de afvoer van de dampkap wettelijk is aangesloten mits deze nu op mijn eigendom uitkomt,wat vorig jaar niet het geval was.

Minst dat ik er hun over aanspreek,doen ze er direct moeilijk over.

Wat kan ik hieraan doen?

https://www.mediafire.com/folder/0u7vys ... /grondplan

Het groene gedeelte is mijn eigendom
Rood=extractie dampkap
Blauw=ramen

Met vriendelijke groeten.
Andy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 15 aug 2019 09:22



Ik denk niet dat de afvoer van de dampkap wettelijk is aangesloten mits deze nu op mijn eigendom uitkomt,wat vorig jaar niet het geval was.

Minst dat ik er hun over aanspreek,doen ze er direct moeilijk over.

Wat kan ik hieraan doen?

Dat kan inderdaad niet. Stuur een aangetekend schrijven en eis dat de afvoer binnen een redelijke termijn (twee weken bv) verwijderd wordt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

csfnox01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2019 16:53

Bedankt,
zal ik doen.
Met vriendelijke groeten.
Andy

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”