nieuwbouw huren: primer voor huurder of verhuurder?

kim84
Topic Starter
Berichten: 1

nieuwbouw huren: primer voor huurder of verhuurder?

#1 , 08 sep 2009 13:20

Wij huren een nieuwbouw appartement en de nieuw gestucte muren zijn nog niet bewerkt met een primer of dergelijke. Nu horen we echter langs verschillende kanten dat dit eigenlijk al door de verhuurder zou moeten gedaan zijn. Klopt dit of is dit toch iets ten laste van de huurder?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 08 sep 2009 14:36

U kan idd. verlangen/eisen dat dit door de verhuurder gedaan word. Hij moet de woning tenslotte in een afgewerkte staat bij het begin van de verhuurperiode afleveren. U kan echter wel (schriftelijk) bedingen dat u dit doet mits een compensatie (bvb eerste maand huur gratis)
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 08 sep 2009 14:59

Oppassen!!! Pas gestucte muren in een nieuwbouw hebben verscheidene maanden nodig om volledig uit te drogen. (ideaal is minimaal 6 maanden)

Pas nadien mogen deze eventueel bewerkt worden met primers, behang, of natuurverfstoffen.

De verhuurder kan effectief niet van u verlangen dat u dit werk uitvoert. U kan hiervoor effectief een tegemoetkoming met hem afspreken. Klassieke afspraak die ikzelf met huurders in een dergelijk geval maak is dat ik de kosten van primer en verf op me neem en zij het schilderwerk.( zij gaan deze dan halen bij de winkel die ik doorgeef en waar automatisch wordt doorgefactureerd. Om commentaar op voorhand te voorkomen, het gaat hier om kwaliteitsverf à rato van € 30/liter). De huurders kunnen dan binnen ruime marges zelf de kleur bepalen.

Dit werkt bijna altijd prima (nog maar 1 keer klodderaars gehad...)

Reclame

Terug naar “Huren”