Vorige huurder heeft nooit energiecontract afgesloten, ik (nieuwe huurder) kan hier door geen nieuw contract afsluiten.

Michael C.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vorige huurder heeft nooit energiecontract afgesloten, ik (nieuwe huurder) kan hier door geen nieuw contract afsluiten.

#1 , 19 mar 2024 19:39

Ik heb een probleem dat ik graag wil oplossen.

Sinds 1 december 2023 ben ik last-minute in een studio ingetrokken vanwege omstandigheden, en tot op heden heb ik nog steeds geen energiecontract.

In eerste instantie verliep de communicatie met de verhuurder moeizaam, waardoor ik pas na 1/5 maand te weten ben gekomen welke brievenbus en elektriciteitsmeter bij mijn studio hoorden.

In de tussentijd heb ik al drie keer geprobeerd een contract af te sluiten bij energie.be, maar telkens krijg ik de melding dat het niet in orde is omdat de datum waarop de vorige gebruiker het contract heeft beëindigd niet overeenkomt met mijn startdatum (1 december 2023).

Lang verhaal kort: de vorige gebruiker heeft blijkbaar nooit een energiecontract afgesloten. Het laatste contract is beëindigd op 8 oktober 2022, wat betekent dat de huurder voor mij hier verbleef van 8 oktober 2022 tot november 2023 zonder een energiecontract af te sluiten.

Dit heeft ertoe geleid dat de leverancier mij nu verplicht om een contract af te sluiten vanaf de datum waarop het laatste contract is beëindigd, ook al woonde ik hier toen nog niet. :lol:

Ik heb contact opgenomen met Fluvius en zij hebben mij gevraagd om mijn huurcontract en de huidige meterstand door te mailen, wat ik heb gedaan. Ze hebben ook bevestigd dat deze kosten niet voor mij zouden zijn, wat goed nieuws is.

Echter, ik kan nog steeds geen energiecontract afsluiten omdat de overnamedatum op 8 oktober 2022 staat. De leverancier weigert mij een contract te geven vanaf 1 december.

Ik wil niet opdraaien voor de energiekosten van de vorige bewoner, maar ik wil wel graag een contract afsluiten. Wat zou nu de beste stap zijn om te nemen? Alvast bedankt.

KJ86
Berichten: 2663

#2 , 19 mar 2024 19:49

Wachten tot dat Fluvius de datum en meterstanden gerectificeerd heeft. Regelmatig aanmanen helpt uiteraard!

Michael C.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2024 12:55

Wachten tot dat Fluvius de datum en meterstanden gerectificeerd heeft. Regelmatig aanmanen helpt uiteraard!
Bedankt voor je reactie!

Reclame

Terug naar “Huren”