Plaatsbeschrijving en foutief epc

Freespirit79
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving en foutief epc

#1 , 05 mar 2024 02:15

We hadden zogezegd toffe huisbazen. Door gezondheidsproblemen, en het vertrek vd zoon, moeten wij verhuizen naar iets kleiner.
Daar was begrip voor, men ging maar 1 maand vd waarborg houden.
Normaal mogen ze 2 maanden opzegvergoeding vragen, omdat we vóór einde contract vertrekken. We hadden dat op papier laten zetten.
Maarrr, in de kleine voetnoot stond, dat indien ze voor 1 juni niemand vonden (wij gaan op 1 mei weg), ze 2 maanden gingen inhouden.

Toevallig, heel toevallig, kunnen de nieuwe huurders er pas in op 1 juni. Dus 2 maanden waarborg weg. De uittredende plaatsbeschrijving zal gebeuren door iemand nieuw, bij intrede was dit iemand anders. Je voelt de bui al hangen hé. Wij hebben geen schade toegebracht, maar believe me, ze zullen zoeken!!! Ik heb dit al bij elke huisbaas voor gehad. Waarom worden huurders niet beter beschermt?

En plus, hij weet dat ik kanker heb, en dat we dit huis niet meer kunnen betalen. Het maakt het nog degoutanter!

Hij heeft ook gelogen over het epc.
De zolder is namelijk niet geïsoleerd, en het was zogezegd epc B. Maar klopt niet, we hebben hier 1000 en euro betaald. Kunnen we met deze info iets doen, of hem iets maken?

CityBird
Berichten: 796

#2 , 05 mar 2024 11:46

Maarrr, in de kleine voetnoot stond, dat indien ze voor 1 juni niemand vonden (wij gaan op 1 mei weg), ze 2 maanden gingen inhouden. Toevallig, heel toevallig, kunnen de nieuwe huurders er pas in op 1 juni. Dus 2 maanden waarborg weg.
Misschien niet fijn, niettegenstaande was dat een gunst, geen recht. Huurwetgeving werkt nu eenmaal in beide richtingen.
Wij hebben geen schade toegebracht, maar believe me, ze zullen zoeken!!! Ik heb dit al bij elke huisbaas voor gehad.
Als er zaken zijn waarmee je niet akkoord bent, dan teken je niet, moeilijker dan dat is het niet. De huisbaas of jezelf zal nadien wel naar de vrederechter moeten als er nadien geen overeenkomst is.
Waarom worden huurders niet beter beschermt?
Dat hoor je ook aan de zijde van de verhuurders
En plus, hij weet dat ik kanker heb, en dat we dit huis niet meer kunnen betalen. Het maakt het nog degoutanter!
Dat is uiteraard niet fijn, maar niet de schuld van de verhuurder. Als de huurder een ongeneselijke ziekte zou hebben, zou jij daar dan ook rekening mee houden?
Hij heeft ook gelogen over het epc.
De zolder is namelijk niet geïsoleerd, en het was zogezegd epc B. Maar klopt niet, we hebben hier 1000 en euro betaald. Kunnen we met deze info iets doen, of hem iets maken?
Wanneer heb je dat vastgesteld? En als je dat bij het begin was, hoe komt het dat je de verhuurder daarvoor nooit in gebreke hebt gesteld? Nu is het daarvoor te laat natuurlijk, je hebt dat immers stilzwijgend aanvaard.

Freespirit79
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2024 15:54

Hopelijk sta jij nooit in onze schoenen. 90% van de verhuurders zijn huisjesmelkers. En de wet staat ALTIJD aan de kant vd verhuurder, altijd.
Ja ik zou wel rekening houden met iemand die ziek is, dank je wel voor het medeleven.

Reclame

justice speaker
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2024 16:11

Freespirit79 Hier wil ik wel even op inpikken. Er zijn huisjesmelkers maar geen 90% er zijn er anderzijds wel genoeg die hun verhuurders verplichtingen verzuimen. De wet staat niet altijd aan de kant van de verhuurder in de praktijk als jij jouw huurders taken vervult kan je meestal gelijk halen. Daarvoor moet je tastbaar bewijs leveren. Mondelinge uitspraken en overeenkomsten komen niet in aanmerking. En vergeet vooral niet dat er ook veel huurders zijn die de boel verwaarlozen en dan blijft de verhuurder ook in de kou staan.
Duidelijke informatie geven hier op het forum, geeft een correct antwoord en daar ontbreekt het aan langs uw kant. Je zou al kunnen vermelden wel contract je hebt met de ingangsdatum enz..
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 mar 2024 16:29

Ik geef @justice speaker 100 %gelijk. De meeste verhuurders die ik ken, zorgen ervoor dat hun huurders ten volle kunnen genieten van hun woonst . Het is duidelijk dat TS een huurder is die enkel maar in het lagere prijssegment heeft gehuurd.

CityBird
Berichten: 796

#6 , 06 mar 2024 08:32

Hopelijk sta jij nooit in onze schoenen. 90% van de verhuurders zijn huisjesmelkers. En de wet staat ALTIJD aan de kant vd verhuurder, altijd.
Ja ik zou wel rekening houden met iemand die ziek is, dank je wel voor het medeleven.
Een dergelijke visie is net het probleem, Freespirit

Huren is een overeenkomst tussen twee partijen, verhuurder en huurder. Beide moeten hun verplichtingen nakomen.

Franciscus
Berichten: 38613

#7 , 06 mar 2024 12:17

Uiteraard zorgt u dat u de INGAANDE plaatbeschrijving bij hebt bij de uitgaande plaatsbeschrijving.
Zo kan u vergelijken.
Maar het zijn toch beide partijen die de plaatsbeschrijving laten gebeuren.
Neem op de dag van uw verhuis voldoende foto's.
U hebt dus de sleutels tot 31mei toch de sleutels?
Wanneer worden de nutsvoorzieningen overgedragen ??
Schrijf die standen (foto's ) al zeker op bij het verlaten van de woning.

Mijn niet zo lange ervaring als huurder.
Drie appartementen ondertussen nieuwe huurders.
Ondertussen zij twee appartementen al terug verhuurd waarvan 1 al tweemaal.
Een appartement was totaal verwaarloost met ook nog schade aan de gemene delen
Een ander is ondertussen aan zijn derde huurder. De twee vorige huurders hebben telkens eens stort achtergelaten .. de eerste heeft gewoon meubels laten staan en is 'verdwenen' naar zijn Nl thuisland. De tweede heeft op een jaar tijd nooit iets gekuist zo te zien - appartement stond nu ook vol vuilzakken.
De derde doet niet wat contractueel afgesproken is - brievenbus puilt uit met o.a. GDW brieven - dagvaardingen en aanmaningen (steken soms in verkeerde bus) enz enz.

KJ86
Berichten: 2663

#8 , 06 mar 2024 23:14

Er zijn huisjesmelkers maar geen 90% er zijn er anderzijds wel genoeg die hun verhuurders verplichtingen verzuimen.
Wat voor onzin is dat nu weeral. De huisjesmelkers zijn huurders. Criminelen die panden huren en dan onderverhuren. Er is niemand met een miljoenenkapitaal die zich gaat bezig houden met huisjes melken. Dat bestaat niet, het gerecht kan uw vermogen verbeurd verklaren. Niemand met kapitaal neemt dat risico en de banken geven geen kredieten voor opbrengsteigendommen aan mensen zonder kapitaal. Het gaat niet meer over een paar miljoen frank zoals in de jaren 90, nu mag je frank vervangen voor euro.

Verhuurders kunnen hun verplichtingen niet verzuimen, enerzijds heb je het vredegerecht dat altijd in het voordeel van de huurder zal vonnissen en anderzijds heb je in elke gemeente of stad, de ambtenarij die de verhuurder wel op zijn verplichtingen zal wijzen.

Franciscus
Berichten: 38613

#9 , 06 mar 2024 23:27

ik ken zowel verhuurders als huurders die zwaar in de fout gaan.
Heb ze beiden meer dan eens meegemaakt.
Een vrederechter is na tientallen zittingen te hebben bijgewoond voor zover ik wat ik daar heb gehoord zeer objectief.

Terug naar “Huren”