Huisbezoek

MelissaB86
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huisbezoek

#1 , 02 feb 2024 18:07

Hallo
Wij huren sinds een jaar een woning met contract 9j.
De eigenares is onlangs overleden en nu staat onze huurwoning te koop.
Vorige week kwam het immokantoor met 3 personen foto's nemen om online te zetten.
Nu vraag ik mij echt af in hoeverre zij het recht hadden om al mijn spullen te verzetten. Foto's en kaders van muren en schouwen halen, kussens uit mijn zetel, een tas te nemen en op mijn aanrecht te zitten,... Het was gelijk een speeltuin hier, zeer onprofessioneel.
Daarna vroeg de makelaar mij of het mogelijk is om niet aanwezig te zijn tijdens de komende huisbezoeken.

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 02 feb 2024 18:15

Dat hadden ze allemaal moeten vragen. Veel huurders vragen niet om hun zaken niet te fotograferen. Je moet zo maar eens een Permeke aan de muur hebben hangen.
Bij schade door de manipulatie door personeel makelaar wie is er dan verantwoordelijk.
Ze kunnen vragen niet aanwezig te zijn maar het is uw woning volgens de grondwet art 15.
Zij kunnen dat op geen enkele wijze afdwingen.
De eigenaar en de vertegenwoordiger (makelaar) mogen daar alleen maar zijn met uw toestemming.
Edoch u kan wel beslissen dat de bezoeken 2X3 uur is waarvan een avond met bepaalde dag en een zaterdag voor of namiddag vb. Als dat in uw contract staat dient u wel de wijze van uw contract te respecteren.
Of u kan overeenkomen dat ze u bellen om een aantal afspraken zo te regelen..hangt o.a. van uw tijdsbesteding af.

Reclame

Terug naar “Huren”