Overname handelsfonds wat met huurcontract

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Overname handelsfonds wat met huurcontract

#1 , 01 feb 2024 22:13

Beste,

Onze zaak wordt overgenomen door een derde partij, inclusief de handelshuur. Kan dit zomaar?

Dien in de verhuurder in te lichten? het blijft om exact dezelfde onderneming te gaan ( tegel showroom )

Mocht dit helpen upload ik graag het handelshuurcontract op.

Met vriendelijke groeten


CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2024 22:41

Dag Leen,

Ik heb huurcontract toegevoegd, kan jij daarvan afleiden of dat het nu wel of niet is toegestaan?

Edit ik kan hem
Niet uploaden mag ik hem in privé bericht aan u bezorgen?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2385
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2024 05:42

Heeft u een zaak als zelfstandige of via een vennootschap?

Als u een vennootschap heeft en deze verkoopt, lopen contracten aangegaan door die vennootschap uiteraard gewoon verder. De huurder verandert niet in dat geval.

Indien als zelfstandige: zie link LeenW over overdracht handelshuur.

LeenW
Berichten: 12892

#5 , 02 feb 2024 11:01

Inderdaad, als u gewoon de aandelen verkoopt, moet er niets gewijzigd worden. De vennootschap blijft immers huurder. De link is enkel van toepassing als u het handelsfonds verkoopt.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 feb 2024 11:17

Heeft u een zaak als zelfstandige of via een vennootschap?

Als u een vennootschap heeft en deze verkoopt, lopen contracten aangegaan door die vennootschap uiteraard gewoon verder. De huurder verandert niet in dat geval.

Indien als zelfstandige: zie link LeenW over overdracht handelshuur.
Hoe zit het in dit geval: het huurcontract werd aangegaan met onze vennootschap, maar enkel het handelsfonds wordt overgenomen niet de aandelen. Dus zij gaan verder met de naam van de zaak maar niet met het ondernemingsnummer

Terug naar “Huren”