Woongenot en schending van privacy door verhuurder.

Gabber
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woongenot en schending van privacy door verhuurder.

#1 , 31 jan 2024 18:37

Goeie dag!
Mijn naam is GABBER en zit met vraagje.
Mijn huisbaas wordt onteigend door uitbouw tunnels in Houthalen-Helchtern.
Wij huren al 20 jaar bij hem het pand, en zijn in al die jaren goed overeen gekomen.
Hij bezit 5 a 6 Panden die ook onteigend worden.
Wij hebben een knus tuintje met een afscheiding muur(betonplaten)met onze gebuur die evenmin een huurder is van mijn huisbaas.
De huisbaas kwam onlangs voorbij, om mij te zeggen dat hij die platen wil wegnemen, en wil gebruiken voor elders neer te zetten.
Ik heb hem erop gewezen dat ik niet akkoord ging met zijn bedoeling, omdat via mijn ander gebuur iedereen binnen kan via zijn tuin naar mijn tuin, en risico om inbraak wat hier de laatste tijd veel is gebeurd)Ik heb hem ook gezegd dat die platen al meer dan 25 jaar daar staan,dat het nu ook niet op die paar maanden langer kunnen blijven staan, daar ik ook uit zijn pand eruit moet einde december 2024.Dit is bevestigd van het vlaams gewest die het projekt zal uitvoeren.
Mag hij dit doen? want ik denk dat het een schending op privacy en woongenot is.
Kan ik dan(indien hij zijn WIL doorzetten)een korting van mijn maandelijkse huur inbrengen?
Graag had ik een advies van jullie.
Inmiddels verblijf ik met vriendelijke groeten,
Gabber

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2024 10:29

Die platen zijn de afsluiting van uw tuin en horen bij de woning die je huurt. Verhuurder mag die nu niet wegnemen.

Indien hij dit toch zou doen, kan u niet zelf beslissen om huurvermindering toe te passen.

Reclame

Terug naar “Huren”