Parkeergarage die ik huur is niet toegankelijk

Giel Indekeu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeergarage die ik huur is niet toegankelijk

#1 , 21 jan 2024 14:38

Ik woon in Ukkel in een co-houzing en werk in Brussel. Ik heb ook een bedrijfswagen. Gezien ik in een co-houzing zit heb ik mijn domicile nog bij mijn ouders, aldus huur ik een parkeergarage dichtbij mijn appartement waar ik door de week mijn wagen laat staan (ik gebruik mijn wagen enkel in het weekend voor naar mijn ouders te gaan en verplaats me in brussel met het openbaar vervoer).

Gisteren kwam ik aan bij de garage. Deze bevind zich in de kelder verdieping van een appartementsgebouw en de afrit in de kelder is nogal steil. Een van de huurders van het gebouw heeft kennelijk een accident gehad en zijn/haar wagen naar beneden gegleden, doorheen de toegangspoort, en tegen een betonnen pilaar meteen achter de poort. De garage is hierdoor niet toegankelijk tot de poort is weggehaald en de auto weggesleept.

Gezien ik niet in de garage kan moet ik betalend parkeren op straat. Dit kost mij €34 per dag. De garage is al drie dagen niet toegankelijk. Kan ik dit geld terugeisen?

Sirkii
Berichten: 5440

#2 , 23 jan 2024 14:02

Ik denk dat je de verzekeraar van de betreffende auto kan aanspreken om genotsderving te claimen. Bekijk dit samen met de andere gebruikers van de garage.

Vrijmaken toegang kan toch snel gaan, desnoods tijdelijk zonder poort.

Reclame

Terug naar “Huren”