Sociale huur

Leven.2023
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Sociale huur

#1 , 16 jan 2024 23:27

Beste,

Ik sta voor een situatie met betrekking tot plaatsbeschrijvingen bij het huren van een woning via de sociale huisvestingsmaatschappij en zoek juridisch advies.

Bij de intrede van ons huurappartement werd er al een plaatsbeschrijving opgesteld. Jaren later hebben we een aanvraag ingediend voor een andere woning, en kort daarna ontvingen we een brief voor een nieuwe plaatsbeschrijving en staat van goed. Nu zijn er al 8 maanden verstreken, en ik heb nog niets gehoord. De dame van het plaatsbeschrijvingsbedrijf zei dat ze normaal gesproken bij mensen langsgaat die binnenkort gaan verhuizen. Ik vraag me af hoelang dit gaat duren en hoelang zo'n document geldig blijft.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit soort situaties? De maatschappij zelf wil niets zeggen en beweert dat het jaren kan duren voordat je iets ontvangt. Als dit inderdaad zo lang kan duren, wat is dan het nut van de plaatsbeschrijving? Er kan nog van alles kapot gaan of versleten raken. Een goede kennis van mij, in dezelfde situatie, kreeg aan de telefoon te horen dat ze nog 10 jaar moest wachten, terwijl ze de volgende dag al een brief ontving met een nieuw aanbod.

Alvast bedankt!

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2024 10:33

Als ik het goed begrijp sta je op de wachtlijst voor interne mutatie en heb je nog geen aanbod gekregen om te verhuizen naar een nieuw adres? (dat kan trouwens nog wel even duren, momenteel zitten we nog in de freeze-periode nav invoeren van het CIR en kunnen de woonmaatschappijen geen toewijslijsten trekken uit de software) Dan vind ik dat niet raar dat je ook nog geen uittredende plaatsbeschrijving had?

Leven.2023
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2024 12:14

Klopt ivm met freeze periode ben ik op de hoogte, dat zei half januarie in het CIR syteem kunnen, wij huurders of kandidaat huurders vanaf 18 maart.

Ik vind het gewoon heel vreemd allemaal.

Reclame

Terug naar “Huren”