1e herinnering Factuur

Gert Varouni
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

1e herinnering Factuur

#1 , 01 jan 2024 19:19

Beste,

Deze week kreeg ik een herinnering van een aantal facturen die blijkbaar niet betaald werden omdat ik ze nooit ontvangen heb. Het betreft een ligplaats voor mijn woonboot en betaal altijd direct als ik een factuur ontvang. Nooit heb ik eerder een herinnering ontvangen maar nu ineens na vijf jaar krijg ik mijn eerste en kan dat bedrag ( 3500euro) niet zomaar betalen. Nu vraag ik me af wat mijn rechten zijn? en of dit zomaar kan ? Ieder ander bedrijf stuurt meteen na de vervaldag een herinnering maar na vijf jaar vind ik dit toch een vreemde situatie. Zelf heb ik al opgezocht dat de vervalperiode voor huurgelden vijf jaar bedraagt
Maar is het wettelijk dat ze me dat pas na vijf jaar laten wet?
Alvast bedankt
Mvg Gert

Sirkii
Berichten: 5431

#2 , 02 jan 2024 01:42

Als ik rekeningen niet ontvang waarvan ik weet dat ik ze moet ontvangen dan contacteer ik m effe of hou het geld apart. Zoek een oplossing om te betalen.

Gert Varouni
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2024 23:55

Beste Sirkii ,
Als je niets te zeggen heb , zeg dan beter niets !

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2346
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2024 06:13

Ik snap de reactie van Sirkii anders wel. Het is waarschijnlijk niet zo dat je niet weet dat je een woonboot hebt of dat voor die ligplaats moet betaald worden.

In ieder geval lijkt dat me inderdaad onder de verjaringstermijn van 5 jaar voor huurgelden te vallen. Dit betekent dat de verhuurder nu deze stap wel moest zetten, of jij kon verjaring inroepen. Hoewel niet courant om zo lang wachten, kan het wel.

Had de verhuurder de juiste gegevens om de factuur naartoe te sturen? Woon je op die woonboot? Hoort hier ook een postadres bij? Is dat ook het adres dat op de huurovereenkomst is ingevuld? Staat daar ook je domicilie?

Sirkii
Berichten: 5431

#5 , 03 jan 2024 18:36

Beste Gert,

Kom je betalingsverplichtingen na. Da s toch logisch …. Ik krijg de wiebekes van dat onderkruipgedrag. Er mag wel geen intrest aangerekend worden.

Terug naar “Huren”