Stroom klopt totaal niet waar ik woon!

Sarah37
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Stroom klopt totaal niet waar ik woon!

#1 , 04 dec 2023 02:57

Ik woon al paar jaar in een huis dat ingedeeld is in 4…. Meterkasten vinkt de huisbaas zelf aan met een stift van dat is 7 en dat is 7A. Heb al paar keer tegen de huisbaas gezegd ik hoor niet stroom van de hal bij mij en beneden te hebben op mijn naam bij Engie ( want men bovenbuur gebruikt die ook)
En men huisbaas wimpelt me af met een ander smoes!

Nu vroeg ik me af! Kan ik iemand laten komen kijken die kan komen zeggen of de stroom correct is of niet! Of het wel klopt en ik niet iemand anders stroom betaal? Want men afrekingen zijn altijd over de 1000 en vorig jaar was 1789 terwijl ik klein woon en zelf nie eens heletijd thuis ben . En aan welke persoon moet ik het vragen?
Laatst gewijzigd door Sarah37 op 04 dec 2023 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.

loeki
Berichten: 268

#2 , 04 dec 2023 04:54

Zet de stroom in Uw deel af
Als er anderen komen reclameren dan weet U dat U betaald voor anderen

Inazuma
Berichten: 9789
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 dec 2023 13:21

Ik woon al paar jaar in een huis dat ingedeeld is in 4…. Meterkasten vinkt de huisbaas zelf aan met een stift van dat is 7 en dat is 7A.
Gebeurt overal
Dit is iets handiger dan lange EAN (aansluiting) nummers vergelijken

Het EAN nummer en het meter nummer staan op uw facturen
U kan dus in de meterkast gaan nakijken of dit klopt met de nummering die de huisbaas er aan gaf

Heb al paar keer tegen de huisbaas gezegd ik hoor niet stroom van de hal bij mij en beneden te hebben op mijn naam bij Engie ( want men bovenbuur gebruikt die ook)
En men huisbaas wimpelt me af met een ander smoes!
Normaal wordt de stroom voor gemeenschappelijke delen op een aparte meter gezet, met aparte facturatie, en op naam van de eigenaar / of vereniging van mede-eigenaars

Aan het aantal meters (als ze allemaal bij elkaar staan ...) en het aantal wooneenheden kan je dus vaak al zien of er een extra meter is voor de gemeenschappelijke delen


Heb je effectief meerdere aansluitingen op jouw naam ?

Of hangen die stroomcircuits van de hal gewoon op jouw eigen aansluiting ?
Nu vroeg ik me af! Kan ik iemand laten komen kijken die kan komen zeggen of de stroom correct is of niet!
Je kan een elektrische keuring vragen, al test men dan eerder de veiligheid en conformiteit van de installatie.


Je kan ook zelf experimenteren met de zekeringen
Steek in zoveel mogelijk aansluitingen iets elektrisch, en zet dat aan, alle lichten aan
Vervolgens zet je alle zekeringen af, dan 1 voor 1 weer op en telkens kijk je wat er begint te werken ...

Als je dat doet als iedereen thuis is, ga je snel zien / horen of er ergens iemand anders op jouw meter aangesloten is.

Want men afrekingen zijn altijd over de 1000 en vorig jaar was 1789
Elektriciteitsprijzen waren vorig jaar ook veel hoger dan voordien ...

Reclame

Sarah37
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 dec 2023 00:05

Ik heb gebeld na dd huurdersyndicaat voor te vragen of je in gemeenschappelijke hal moogd roken! Want stinkt na de pest!!

Nu werd er duidelijk gezegd wettelijk mag dat niet!!

Ben het tegen de huisbaas gaan zegge en ze doen er NIKS mee! Dus dacht ik F IT. De stroom ik de hal staat op mijn naam( zekering) dus draai men lamp uit!

Nu merk ik dat wel heletijd een nieuw lamp in word geplaatst, maar er word niks gedaan met iets wat wettelijk Niet mag!!


Nu vraag ik me af! Kan de huisbaas iets doen omdat ik mijn eigen lamp uitzet in de hal die ikzelf betaal?

Sarah37
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2023 00:09

Zet de stroom in Uw deel af
Als er anderen komen reclameren dan weet U dat U betaald voor anderen
Dat was ik ook aan het denken haha, en gemeenschappelijke hebben wij hier niet. De hal licht bij de meters is op mijn naam en de lamp dat bij mij hangt!!

Sarah37
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 dec 2023 00:13

Ik woon al paar jaar in een huis dat ingedeeld is in 4…. Meterkasten vinkt de huisbaas zelf aan met een stift van dat is 7 en dat is 7A.
Gebeurt overal
Dit is iets handiger dan lange EAN (aansluiting) nummers vergelijken

Het EAN nummer en het meter nummer staan op uw facturen
U kan dus in de meterkast gaan nakijken of dit klopt met de nummering die de huisbaas er aan gaf

Heb al paar keer tegen de huisbaas gezegd ik hoor niet stroom van de hal bij mij en beneden te hebben op mijn naam bij Engie ( want men bovenbuur gebruikt die ook)
En men huisbaas wimpelt me af met een ander smoes!
Normaal wordt de stroom voor gemeenschappelijke delen op een aparte meter gezet, met aparte facturatie, en op naam van de eigenaar / of vereniging van mede-eigenaars

Aan het aantal meters (als ze allemaal bij elkaar staan ...) en het aantal wooneenheden kan je dus vaak al zien of er een extra meter is voor de gemeenschappelijke delen


Heb je effectief meerdere aansluitingen op jouw naam ?

Of hangen die stroomcircuits van de hal gewoon op jouw eigen aansluiting ?
Nu vroeg ik me af! Kan ik iemand laten komen kijken die kan komen zeggen of de stroom correct is of niet!
Je kan een elektrische keuring vragen, al test men dan eerder de veiligheid en conformiteit van de installatie.


Je kan ook zelf experimenteren met de zekeringen
Steek in zoveel mogelijk aansluitingen iets elektrisch, en zet dat aan, alle lichten aan
Vervolgens zet je alle zekeringen af, dan 1 voor 1 weer op en telkens kijk je wat er begint te werken ...

Als je dat doet als iedereen thuis is, ga je snel zien / horen of er ergens iemand anders op jouw meter aangesloten is.

Want men afrekingen zijn altijd over de 1000 en vorig jaar was 1789
Elektriciteitsprijzen waren vorig jaar ook veel hoger dan voordien ...


Dit is een oud huis verdeeld door 4 de huisbaas heeft zelf streepjes getrokken van dit is voor 7 en dit is voor 7 A enzovoort… totaal niet inorde…. En dan als ik hem aanspreek erover zegt hij doodleuk sarah heb ge wel de hal gedweild ( dusja vermijd mijn vragen)

Ik moet me met alles inhouden! Want ben zelf na stedenbouw geweest! Om te vragen is hij vergund. En daar zeide ze ja hij een vergunning voor 1 gezinswoning!! Waarop ik zei hoe kan dat we wonen er met 4 gezinne. Dus volledig LOUCHE toestanden

Inazuma
Berichten: 9789
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 13 dec 2023 17:55

[quote=Sarah37 post_id=730675 time=1702422816 user_id=84388

Dit is een oud huis verdeeld door 4 de huisbaas heeft zelf streepjes getrokken van dit is voor 7 en dit is voor 7 A enzovoort… [/quote]
Hoeveel elektriciteitsmeters met EAN nummers staan er ?

En daar zeide ze ja hij een vergunning voor 1 gezinswoning!! Waarop ik zei hoe kan dat we wonen er met 4 gezinne.
Hebben jullie officieel een adres met

straat ; nummer ; en dan bus 1, 2, 3, 4 ?

bvb adres dat op je belastingsbrief of iets anders vd overheid staat ...

Terug naar “Huren”