Huurwaarborg en opzegtermijn

Mariabouck2003
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg en opzegtermijn

#1 , 19 nov 2023 00:33

Hallo ,

Ik had een vraag over het opzegtermijn bij een 9jarige contract die ik vroegtijdig heb gestopt omdat het appartement waar ik woon onmogelijk is om te wonen , overal schimmel aanslag , slechte ventilatie , verrote keuken , elke kraan vliegt kapot ... dus ik heb mijn huurcontract stopgezet probleem is ik had een recht op huurwaarborg heb dat ook gezegd tegen de huurder op moment wanneer ik me contract had getekent en ze ging erop in nu wanneer ik alles aan het regelen was is die recht ontnomen maar had ik al de sleutels van het appartement en woonde er al maand in , uiteindelijk heb ik niet meer gedacht aan die huurwaarborg om dat te betalen , en nu heb ik een andere appartement gevonden en alles ook inorde gebracht en moet ik hier over 2 maanden uit , nu er is geen schade en dergelijke maar ik ben bang dat ze die huurwaarborg en opzegtermijn zulken vragen maar zelf ben ik niet toe in staat om dat alles te betalen als alleenstaande en niet werkende op uitkering ... hoe en wat moet ik doe ik zit vast in de knoop , ik ben gaan aankloppen bij de ocmw dat ze mijn opzegtermijn kunnen betalen maar dan ook zegmaar als huurwaarborg.

Thomas_A
Berichten: 2389
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2023 09:47

U haalt heel veel zaken die niks met elkaar te maken hebben door elkaar. Als het appartement ernstige gebreken heeft, is het contract zelf verbreken zelden de beste oplossing.

Hulp vragen aan OCMW of CAW is waarschijnlijk in uw geval een goede optie.

Freec
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2023 11:44

De huurwaarborg vergeten betalen? Hoe doe je dat?

Als ik dat lees, hoor ik graag de 2de partij.

Heb je je verhuurder al officieel laten weten dat er gebreken zijn?

Reclame

Terug naar “Huren”