Staangeld perceel vakantiedomein

ShNs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Staangeld perceel vakantiedomein

#1 , 19 okt 2023 13:54

Ik huur sinds september 2022 een perceel voor mijn stacaravan op een vakantiedomein, ik ben het contract aangegaan met de vorige uitbater die begin dit jaar een oplichter bleek en met veel geld verdwenen is. Het staangeld voor dit jaar was nog betaald aan hem maar sinds augustus is hij weg en nu eist de eigenaar van de grond waar het vakantiedomein op gelegen is dat de huurders die voor een jaar betaald hebben (aan de vorige uitbater), dit staangeld opnieuw aan hem betalen. Wij hebben niets van communicatie ontvangen dat de vorige uitbater weg is en ons contract met hem dus stopgezet is of dat er een nieuwe uitbater komt of wat de plannen zijn met het vakantiedomein, het enige dat wij van de eigenaar ontvangen zijn dus facturen. Ik heb met de huidige uitbater/eigenaar ook geen nieuw contract. Is dit wettelijk en kan de eigenaar zomaar eisen dat wij opnieuw moeten betalen voor een perceel dat al betaald is voor een jaar?

Alvast bedankt.

basejumper
Berichten: 4635
Locatie: Diest

#2 , 19 okt 2023 19:37

Beste

De overnemer treedt in de rechten en plichten van de vorige eigenaar. Anderzijds spreekt u over aanvang september 22 en een vraag van nieuwe eigenaar in 2023. Het lijkt me dat u in aug de huur van sept 23 tot aug 24 toch moet betalen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huren”