Verhuurbedrijf komt het contract niet na!!

kisachan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuurbedrijf komt het contract niet na!!

#1 , 28 sep 2023 09:41

Beste

Ik heb dus een probleem met een bedrijf in leuven dat koten verhuurd. Eind augustus 2023 heb ik een contract getekend waar duidelijk in staat dat het tegen 15/09/2023 in orde is en ik kan intrekken. Paar dagen voor ik kon intrekken op 06/09/2023 hebben ze mij gebeld en verteld dat het pas in oktober klaar zal zijn dus een heel maand later. Ik wist niet wat te zeggen en heb dus even zitten nadenken want ik had al alles geregeld voor het verhuis. Nu ze hadden mij een optie gegeven via telefoon dat ik een andere plek voor de gedurende tijd mag in intrekken maar alle leveranciers van elektriciteit, water, wifi, gas zelf moet regelen dit is dus niet echt ons het makkelijk maken zeker als ik student ben, ik kan de kosten niet aan om meerdere keren een verhuisfirma te regelen en dan ook leveranciers. In mijn kot dat ik wou werkte dit met een voorschot elke maand hierom nam ik ook het kot en het zou dichtbij zijn van mijn campus dus ik heb het geweigerd. Ik heb hun na hun telefoontje meerdere keren proberen contacteren via de telefoon zeker 10+ keer,via de mail meerdere keren en zelf via hun contactformulier op hun website niks van antwoord! pas gisteren op 27/09/2023 hebben ze mij beantwoord op mijn vraag of het mogelijk is voor een contract annulate aangezien ze mij het kot niet op tijd geleverd hebben en dus zij hun taak niet hebben voldoen. Ze beweren dat ik dan een bedrag van 2 maanden moet betalen.
Dit klopt toch absoluut niet? ik heb hun een aangetekende brief verstuurd met vraag dat ze mijn betalingen allemaal terugbetalen aangezien ze het contract niet nagevolgd hebben maar ik wel. Zou het contract niet nietig zijn eens ze dit verbreken? Wat zou ik nog kunnen doen? zijn zij in de fout of ik?

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 sep 2023 11:22

Al eens contact opgenomen met de huisvestingsdienst van de KU Leuven?

Reclame

Terug naar “Huren”