Vraag regeling bij vroegtijdige opzeg contract van bep. duur

Franciscus
Berichten: 38669

#31 , 25 aug 2009 15:21

Uiteraard als betrokkene zelf zijn appartement opzegt -- verhuisd hij naar de gevangenis met zijn adres.
Ook als een (vrede)rechter dit in een vonnis bekrachtigd.
Maar via AACB gaat het zomaar niet.
vb als men gehuwd is en partner verhuisd - verhuist betrokkene gewoon mee zoals de kindertjes.
Wanneer kwartierinspecteur dan vaststelt dat er een 'haar' in de boter zit wordt er natuurlijk wel opgetreden. Partij 1 weg en rommel partij 2 laten staan....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de huurster in kwestie
Berichten: 1

#32 , 26 aug 2009 19:21

Nu heel deze zaak min of meer achter de rug is zou ik graag toch ook nog even reageren. Enkele bemerkingen:

A. Onderschat de tegenpartij niet te fel. Ik moet zeggen dat het enorm leerrijk was om het discours hier te volgen. Het was vaak verleidelijk om te reageren, maar zwijgen is goud en dan vooral als je daardoor steeds op voorhand de plannen van je 'sympathieke' huisbaas kent.
Sommige zaken mag u van mij ook met een serieuze korrel zout nemen. Deze tijger blaft, maar heeft melktandjes.

B. Interneren gebeurt door een rechtbank. Een rechtbank beslist tot internering als ze van oordeel is dat de dader van een misdrijf een gevaar is voor de samenleving omdat hij niet in staat is wordt geacht om zijn daden te controleren.
Even duidelijk stellen: ik ben NIET geïnterneerd, maar werd opgenomen met wederkerende zware depressies.

C. Ik ben de vrederechter zeer erkentelijk dat hij mij steunde. Natuurlijk hoorde hij BEIDE zijden van het verhaal en geen eenzijdige versie zoals de mensen op dit forum. Dat kan enig verschil maken.

Dankuwel voor jullie aandacht en een prettige dag verder,

de huurster in kwestie.

Vandebos
Berichten: 16087

#33 , 26 aug 2009 19:56

Als je huurder veroordeelt wordt tot een gevangenisstraf en deze effectief moet gaan uitzitten kan je hem niet ambtelijk laten schrappen bij het bevolkingsregister.
Neen, omdat zijn adres zal overgeschreven worden naar zijn 'verblijfplaats'. Of laat jij het huurcontract ongemoeid als iemand bijvoorbeeld enkele jaren wordt opgesloten ?
Administratief adres niet verwarren met wat er met het pand gebeurt.

Gelukkig deze situatie nog niet aan de hand gehad.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38669

#34 , 27 aug 2009 10:38

Net zoals ik schreef -
en aan voorlaatste poster:
Zolang ene huurcontract betaald wordt is het (in principe) niet de zaak van de verhuurder.

Bij problemen zich wenden tot de vrederechter.

Iemand kan wel worden uitgeschreven maar dat loopt dan via de 'geijkte' kanalen en op de wijze zoals de wet voorschrijft.
Er is daarbij nog een verschil tussen binnenlandse en buitenlandse gevangenis.

Terug naar “Huren”