Huurcontract stopzetten

JillHeyman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurcontract stopzetten

#1 , 21 sep 2023 21:08

Hallo,

Sinds 2 jaar geleden, wonen wij in een huurwoning.
Sinds 2 weken geleden staat deze te koop. Dit weekend komen de eerste bezoekers en de week erna weer wat volk.
Helemaal niet fijn met je gezinnetje dat hier steeds volk over de vloer gaat komen.
Onze dochter gaat volgend jaar naar school en door te veranderen van werk gingen we een nieuwe woning zoeken maar niet nu.
Nu hebben we geen zekerheid hoe snel, en of de nieuwe eigenaar ons als huurders wil houden. Ik weet dat hij/zij ons 6 maanden moet geven maar heb geen zin om te wachten.

Nu hebben een fijn huisje gezien die binnen 2 maand verhuurd moet worden en waar we zeker naartoe willen gaan.
Ik hoor gemengde antwoorden of we nu 3 maanden of 1 maand opzeg mogen doen aangezien het te koop staat.

Dus hoe wat is nu wettelijk? 3 of 1 maand opzeg nu het huis te koop staat?


Sirkii
Berichten: 5445

#3 , 22 sep 2023 00:15

Probeer een deal te maken met de verhuurder: een niet verhuurd huis verkoopt veelal makkelijker dan een verhuurd huis.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2396
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2023 05:03

De verkorte opzeg van 1 maand is de tegenopzeg wanneer de verhuurder een opzeg heeft gegeven, niet gewoon omdat het te koop staat.

Er kan ook een koper zijn die de woning wil blijven verhuren i.p.v. zelf bewonen. Dan is een bestaand huurcontract net ene voordeel.

justice speaker
Berichten: 220
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 sep 2023 07:40

Indien uw huurcontract geregistreerd is en u wil na 2 jaar vertrekken, moet u 3 maanden opzeggen en betalen plus bijkomend 1 maand verbrekingsvergoeding betalen. Zoals hierboven aangegeven zou ik eens praten met uw verhuurders.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Franciscus
Berichten: 38678

#6 , 22 sep 2023 13:44

Hangt er vanaf kan zijn dat uw laatste maand valt in het derde jaar..
Maar dat weten we dus niet.
Voor de rest zie boven.

Wat de bezoeken betreft dat is normaliter 3x 2 uur of 2x 3 uur per week - avond of zaterdag voor of namiddag bijvoorbeeld.
Staat ofwel in huurcontract ofwel op vraag van verhuurder.
U kan ook zelf aangeven wanneer het voor u past.....maar misschien is dat nu wel te laat.

Terug naar “Huren”