Schade voor (ver)huurder?

Robin23
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Schade voor (ver)huurder?

#1 , 19 sep 2023 06:01

Ik huur al enige tijd een appartement waarvan er gisteren in de keuken twee dingen gebeurd zijn en ik vraag me af wie voor de kosten moet opdraaien.

om vanaf het begin te beginnen: gisteren deed ik zoals vaker het lampje aan van de
dampkap. Het lampje sprong en gaf een kleine knal. Licht viel uit. (Dampkap zelf stond niet aan. Enkel het lichtje)

Ik ging naar mijn zekeringkast , niets was afgesprongen. Ik doe mijn dampkap open en zie een super oude lamp die gesprongen was, zelfs de fitting zat ee nog in"gebrand". We hebben de lamp verwijdert met enig hulp van mijn vader en er geen ander meer in gestoken. Maar wat bleek toen, dat mijn dampkap zelf niets meer deed. Erg raar. Maargoed.

Ik ging er eerst iemand naar laten kijken voor ik een vakman liet komen. Een mens moet eten dus ik heb iets gekookt , zonder dampkap, lukte prima. Paar uur later kook ik opnieuw en valt alles uit. Alles van elektriciteit. Ik ga naar de zekeringkast en zie enkel "fornuis" dat is afgesprongen.

Fluvius gebelt en zij hebben me naar de hoofdschakelaar in de kelder geleid en alles werkte terug buiten 3 plafondlampen in 3 kamers (toilet, 2 slaapkamers) fornuis niet meer aangezet uiteraard en straks elektricien bellen. (Eerst huisbaas,dan electricien.)

Ik heb geen idee wat er precies mis is gegaan buiten dat er een superoude (en volgens mij foute) lamp in de dampkap zat . Is dit voor mij of de verhuurder?!

Ben nogal in paniek. Ben alleenstaande en 't is al moeilijk rondkomen alleen..


Alvast bedankt

bambipower
Berichten: 1034

#2 , 19 sep 2023 08:57

Lampje is voor u. (Kostprijs 5 euro ofzo)
Elektriciteit is voor verhuurder.

Zorg dat je schriftelijke toestemming hebt van verhuurder, voor je een electricien laat komen.

Of nog beter.... laat uw verhuurder een elektricien sturen. Is zijn taak!

mava105
Berichten: 22302
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 sep 2023 12:00

Oorzaak zit mogelijks in het fornuis zel of de dampkap.aan de electrieker vazn de eigenaar uit te zoeken waar juist.

Reclame

Terug naar “Huren”