Verzekering na waterschade

MireilleC56
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verzekering na waterschade

#1 , 18 sep 2023 17:37

Goeiemiddag,
Ik huur al 25 jaar een appartement op de eerste verdieping in een blok van 2x3 appartementen.
In maart hadden de bovenburen een lek waardoor ik schade heb gelopen aan de muur in de woonkamer.

Dat zou gemaakt zijn, doch in mei stroomde het water terug uit de muur over de kast, over de laminaat tot onder
de zetel die 3 meter verder staat. Heeft een hele nacht blijven lopen. Resultaat, grote blazen op de muur en laminaat
krom getrokken. Ook blazen en schimmel in de badkamer en WC.

De verzekering van de blokpolis (AG) werd reeds in maart op de hoogte gebracht van de schade en dossier werd bijgewerkt in mei.
Ik was in maart bij mijn verzekering (Argenta) gaan informeren of ik zelf iets moest doen, niet dus.

Eind juli nog altijd niets van blokpolis gehoord, dus huisbaas bovenbuur gecontacteerd en begin augustus, een week later stond de expert
van de verzekering hier. Die zei, mevrouw als u hier al 25 jaar woont zal u waarschijnlijk toch al eens geschilderd hebben, uiteraard.
Tja dan is de schade aan de muur voor de blokpolis maar de schilderwerken en laminaat voor mijn verzekering, laatste omdat ik die zelf heb laten leggen.

Heb dus in augustus Argenta terug gecontacteerd met opmerking van die expert en die waren verbaasd.
Hebben hoofdzetel gecontacteerd en kreeg dan daarna de vraag om gegevensvan huisbaas hierboven door te geven, heb ik ook gedaan.
Ze vroegen de blokpolis, die heb ik niet dus heb gegevens van de blokpolis doorgegeven.

Kreeg ook de vraag of ik geschilderd heb toen ik het appartement betrok. Het appartement was 8 maand oud toen ik hier kwam wonen en het was proper, Snap niet waar die vraag vandaan komt, denk dat iedere mens die graag proper woont om de paar jaar schilderwerken uitvoert. Die verf hangt aan die beschadigde muur, dus moest die niet beschadigd zijn zou ik die nu nog niet moeten schilderen. Er zijn ook bezettingswerken nodig.

Ik hoor van de verzekering weer niets meer, heb nog een mail gestuurd met de vraag wanneer ik eindelijk iemand kan contacteren om
de breek en herstellingswerken uit te voeren.

Kan iemand mij helpen met dit probleem.

Met vriendelijke groet
Mireille C56

Thomas Morus
Berichten: 5941
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 18 sep 2023 17:52

Waar zit uw verhuurder, de eigenaar van uw appartement, in dit verhaal? Is hij soms blij met de schade aan zijn appartement? Waarom doet hij niets?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2535
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 sep 2023 18:25

Is er een syndicus in uw VME ?
Deze direct aangetekend aanschrijven ( met ontvangstbewijs ) en eveneens uw verhuurder.

Ook de makelaar van de blokpolis aanschrijven : deze moet ook zijn werk doen.

Alle gevolschade van deze lekken zijn voor rekening van de blokpolis; de franchise voor de VME of de veroorzaker.

https://www.vlaanderen.be/beheer-en-ond ... tsgebouwen

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5941
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 18 sep 2023 18:48

Verder kan TS, ingeval er schade aan zijn inboedel is, zijn inboedelverzekeraar op de hoogte brengen.
Voor de andere schade volstaat het in principe de eigenaar/verhuurder op de hoogte te brengen.
Die moet dan zijn eigen ding doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”