Moet ik nog verder huur betalen

Patrickyo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Moet ik nog verder huur betalen

#1 , 04 sep 2023 09:03

Ons huurcontract was op 31 augustus den einde. Bij de sleutel overdracht was een expert aanwezig aan. voor een plaatsbeschrijving . Maar door weken lang discusie met de huisbaas over schilderwerk dat wij niet mee akkoord gaan. Muren van gans het appartement binnen, dus alles. Ze beweerd dat alles geel is van nicotine. Wij hebben nooit binnen gerook ! Op de plaats beschrijving van de expert staat, muren licht verkeurd. Die verf is al 4 jaar aangebracht. Dus wilde ze de sleutels niet aannemen. Wij hebben dan de sleutels overhandigd aan de expert die ze in beraad heeft genomen. Ze beweert dat wij nu verdere huur moeten betalen zolang het niet herschilderd is. Is dat zo ?
Vriendelijke groeten
Patrick

Drone
Berichten: 3038
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 sep 2023 12:27

neen

huur is beëindigd en de sleutels zijn overhandigd aan de verhuurder of in dit geval haar vertegenwoordiger (expert).

hoe werden de muren omschreven bij de intredende plaatsbeschrijving?

indien de verhuurster beweerd dat de muren volledig opnieuw een laag verf dienen te krijgen door uw "schuld" dient daar de huurwaarborg voor.

u dient niet akkoord te gaan met wat ze zegt of haar "expert", indien ze de huurwaarborg niet vrijgeeft en bij haar standpunt blijft zal u via de vrederechter moeten gaan waar ze de "schade", die een volledige nieuwe laag verf zou kunnen verantwoorden, zal moeten bewijzen eveneens dat dit zou komen door uw "roken" binnen.

Luc6580
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2023 13:58

Als ik ergens binnen kom waar gerookt is geweest, dan ruik je dat als niet-roker direct.
Gewoon aan een voorwerp uit de kamer waarin gerookt geweest is ruiken en je weet genoeg.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5443

#4 , 05 sep 2023 21:59

Zijn de tellerstanden opgenomen zodat jij je eindafrekeningen kan opstarten ? k Veronderstel van wel.

Als de uittredende plaatsbeschrijving geen betalingen oplegt vrijgave waarborg vragen. Lukt dit niet dan AS met kopie per gewone brief. Lukt dit niet dan vrederechter.

Franciscus
Berichten: 38669

#5 , 24 sep 2023 19:34

In de AS niet vergeten de gerechtelijke interest te vragen vanaf moment van de AS.

Terug naar “Huren”