Ben ik gebonden?

MIEKE2003
Topic Starter
Berichten: 3

Ben ik gebonden?

#1 , 10 dec 2008 11:33

Beste
In september ging ik een appartement bezoeken met het oog op huren. Men was er nog volop aan bezig - nieuwbouw - maar het zag er goed uit dus stemde ik toe het te huren. Vorige week werd ik uitgenodigd nog eens een kijkje te nemen. Het appartement is nu klaar en ziet er nog steeds goed uit. De andere huurders waren er ook. Het is een klein wooncomplex met een gemeenschappelijke tuin en het contact met de andere huurders zal dus groter zijn dan in bv. een groot appartementsgebouw. Ik vind van mezelf dat ik een beetje uit de toon val, vergeleken met de andere huurders. En dat doet me dus nu wel heel erg twijfelen... Ik weet dat een mondelinge overeenkomst net zo rechtsgeldig is als een schriftelijke, maar ik vraag me af in hoeverre dit al een mondelinge huurovereenkomst is; ik woon er nog niet, heb nog geen borg betaald, heb nog niets ondertekend. Het is zeker niet met plezier - het is een droomappartement en ik heb bovendien mijn huidige woonst al opgezegd - maar kan ik mij nog bedenken? En wat zijn de gevolgen als ik mij bedenk?
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Volta
Berichten: 9

#2 , 10 dec 2008 11:40

Volgens mij ben je nergens aan gebonden aangezien je nog niets getekend hebt. Ik veronderstel dat de term "mondelinge huurovereenkomst" voornamelijk van toepassing is indien je effectief reeds het pand zou bewonen, de sleutels ervan zou hebben e.d. Indien er dan problemen zouden ontstaan, zou je je kunnen beroepen op de "mondelinge huurovereenkomst".
Nu heb je enkel je interesse getoond, maar het staat je vrij om hiervan af te zien. Mijns inziens kunnen ze je nergens toe verplichten.

Het enige gevolg voor jou is dat je aangezien je je huidige woonst reeds hebt opgezegd, je snel een andere woonst zult moeten zoeken vrees ik...

Reclame

Terug naar “Huren”