In beroep uithuiszetting

danny2223
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

In beroep uithuiszetting

#1 , 12 aug 2020 10:36

Kan huurder beroep aantekenen tegen betekenis van deurwaarder omdat hij beweerd wegens ziekte niet aanwezig kon zijn op het vredegerecht ?
Hij zegt dat hij gebeld heeft naar gerecht en men daar zegt van uitstel te vragen aan ons , ik heb daar nooit iets van gezien ,
Integendeel , 2 dagen voor de zitting heb ik via Whatsapp gevraagd of hij naar de rechtbank kwam, geen antwoord...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2020 10:43

Als de beroepstermijn nog niet verstreken is kan hij uiteraard beroep aantekenen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

danny2223
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2020 12:10

Dus kan men beroep aantekenen met een reden die nergens opslaat.Moet die reden niet onderbouwd zijn ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 12 aug 2020 13:14

Dus kan men beroep aantekenen met een reden die nergens opslaat.Moet die reden niet onderbouwd zijn ?
Men kan in beroep gaan om "te rekken" (tijd te winnen) (1).
Wordt in de rechtsgang courant toegepast.
De "reden" wordt eerst ter zitting in ogenschouw genomen.

(1) Maar het vonnis van eerste aanleg kan tegenwoordig normaal gezien bij voorraad worden uitgevoerd (maar houdt uiteraard risico in).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 aug 2020 13:34

Het verzoekschrift tot hoger beroep moet de grieven tegen het aangevochten vonnis vermelden. Dus niet "ik kon niet aanwezig zijn wegens ziekte", maar wel waarom men niet akkoord gaat met het vonnis.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

danny2223
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 aug 2020 08:56

Valt dit geval ook onder de zogenaamde potpourri wet?

Terug naar “Huren”