Paatsbeschijving schade

Tjeerd556
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Paatsbeschijving schade

#1 , 10 aug 2020 03:09

Beste,

Afgelopen schooljaar heb ik mijn diploma gehaald en heb mijn contract afgezegd. Allen heb ik nu 2 schade's aan mijn muur.
1. De schade bevindt zich onder de 1 meter van de vloer en het zijn geen spijker schade maar schade aan de oppervlakte zogenaam deuk schade, maar naar mijn eer/en geweten heb ik niks gestoten ook zit er geen verf aanwezig in de 'gaten'

2. De andere schade is duidelijk een constructie schade die vanaf de vloer naar het plafond loopt en zich horizontaal loopt tussen de muur en de pafond. Ook buiten mijn kamer zit een schuur die op een punt van de deurframe begint en naar de plafond beweegt.

In hoeverre moet ik nu de schade gaan betalen? Is dit gewoon 50/50 of de verhouding van de schade? Wat in mijn optiek 10/90 zal zijn.

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 aug 2020 10:06

Barsten en scheuren in muren en zolderingen zijn geen huurschade maar eerder constructieschade, en dus tlv de verhuurder.
Een indeuking in de muur is wel huurschade, ongeacht op welke hoogte ze is.
Je kan die echter gemakkelijk zelf herstellen door wat plamuur en retouche van de verf.

Reclame

Terug naar “Huren”